شناسهٔ خبر: 75446 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان همدان؛

ثبت ۱۲۳ میلیون تردد وسایل نقلیه از محورهای استان همدان

کامیون مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان همدان از ثبت ۱۲۳ میلیون و ۲۱۳ تردد وسایل نقلیه از محورهای استان همدان در هفت ماه ابتدای سال خبر داد.

 به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده اظهار داشت: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۶ درصد تردد وسایل نقلیه سنگین بوده است، ادامه داد: در این مدت سرعت تخلفات شامل سرعت، سبقت و  فاصله غیرمجاز نسبت به کل تردد ها ۲۸ درصد بوده است.

پناهنده اضافه کرد: محور همدان - بهار با ۱۵ میلیون و ۳۰ تردد به عنوان پرترددترین محور در این مدت گزارش شده است.

مدیرکل راهداری استان همدان با اشاره به فعال بودن ۷۲ دستگاه تردد شمار در محورهای همدان یادآور شد: دستگاه‌های تردد شمار در جاده‌های استان اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و رعایت نشدن فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان همدان را ثبت می کنند.

مصطفی پناهنده همچنین از وجود ۵۵ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور دارای کد پلیس در محورهای استان خبر داد و  ابراز داشت:  در این مدت ۹۸ میلیون و ۸۴۵ هزار تردد و تخلف از دوربین های ثبت تخلف سرعت در محورهای مواصلاتی استان گزارش شده است.

این مسئول تأکید کرد: با بهره گیری از سامانه های هوشمند ضمن جلوگیری از وقوع تخلف، از بروز تصادفات و حوادث رانندگی پیشگیری می شود.