شناسهٔ خبر: 75481 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح ۵ کیلومتر از طرح ملی احداث بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب

بزرگراه پروژه ایمن­‌سازی ورودی میاندوآب به طول ۵کیلومتر و ۵۰۰ متر، بخشی از طرح ملی احداث بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب آماده بهره‌­برداری است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، معاون ساخت و توسعه اين اداره كل گفت: قطعه افتتاحی حدفاصل بازار امیرآباد به سمت میاندوآب از کیلومتر ۳۰۰+۱۲ تا ۸۰۰+۱۷ است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۳ شروع شده بود.

میرعبداله حسینی با بیان اینکه پل سه دهانه ده متری در این قطعه با نظارت اداره کل راه و شهرسازی استان احداث شده است، افزود: قسمت دوم این طرح از کیلومتر ۸۰۰+۱۵ تا ۸۰۰+۱۷ به طول ۲ کیلومتر توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اجرا شده است.

وی از نصب تابلو  و علائم ایمنی در این قطعه خبر داد و گفت: عملیات خط کشی انجام شده و  نصب نیوجرسی به‌طول یک کیلومتر و ۲۰۰متر از برنامه‌های آتی ایمن‌سازی این طرح است.

معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان یادآور شد: اجرای این طرح راهسازی علاوه بر ارتقای شاخص های توسعه زیرساخت های جاده‌ای استان، شکوفایی حمل و نقل جنوب استان را موجب می‌شود.

تاکنون ۹۵ کیلومتر از طرح ملی احداث بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب به طول ۱۶۴ کیلومتر زیر ترافیک رفته است.