شناسهٔ خبر: 75482 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدير كل راهداری مازندران:

۳۷۲ کیلومتر از راه‌های مازندران در ۳۰ مرحله برف‌روبی شد

برفروبي مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از آمادگي راهداران اين اداره كل برای عمليات راهداري زمستانی در امسال خبر داد و گفت: ۴۲۲ کیلومتر از راه‌های استان در ۳۰ مرحله در مدت پنج شبانه روز گذشته با حضور۳۳ اكيپ راهداری با امكانات و تجيهزات موجود در سطح محورهای كوهستانی و برفگير استان برفروبی و نمک پاشی شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران، عباسعلی نجفی به ضرورت برقراري تردد در تمامي ايام سال اشاره و تصريح كرد: حفظ ارتباطات و تداوم جريان پيوسته شبكه حمل و نقل و بالاخص شبكه حمل و نقل جاده اي در تمامي ايام سال از اهميت ويژه اي برخوردار است كه كوچكترين عامل بازدارنده اين جريان پيوسته ، صدمات جبران ناپذيري را بطور مستقيم و غير مستقيم وارد خواهد ساخت.

وي در مورد محورهای برف روبی شده خاطر نشان ساخت: در محور هراز ۲۵ کیلومتر در محور کندوان محدوده هزارچم- تونل کندوان ۲۷ کیلومتر ،محور سوادکوه محدوده سرخ آباد-گدوگ ۵۰کیلومتردر دو لاین رفت و برگشت ، محور خطیر کوه به طول ۱۵ کیلومتر ،محور آزاد مهر – آلاشت به طول ۲۵ کیلومتر ، محور کیاسر –دوراهی فولاد محله به طول ۲۵ کیلومتر ، محور دودانگه به طول ۲۵ کیلومتر، محور گلوگاه –نیالا به طول ۴۰ کیلومتر، محور دوهزار و سه هزار به طول ۲۵ کیلومتر و جنت رودبار ۳۵ کیلومتر ،عباس آباد –کلاردشت –مرزبان ۵۰ کیلومتر و محور دوآب کجور به طول ۳۰ کیلومتر برفروبی در ۳۰ مرحله انجام شد.

مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در ادامه افزود: برنامه ريزي هاي شبكه راهداري استان به ويژه براي حفظ ايمني و جريان پيوسته ترافيك در زمستان از درجه بالايي از اهميت و حساسيت برخوردار است.

نجفی اظهار داشت : در طول ۱۰۴۰۰ كيلومتر راه اصلي ، فرعي و روستايي مازندران ۲۲ راهدارخانه فعاليت كرده كه ۳۵۰ نفر از راهداران سخت كوش در قالب ۳۳ اكيپ راهداري زمستاني و با ۲۵۰ دستگاه ماشين آلات راهداري ( بلدوزر ، گريدر ، لودر ، كاميون ، نمك پاش ، دستگاه برف خور و دستگاه آب نمك پاش و سواري كمك دار ويژه ( گشت راهداري )  در ۳۷۰۰ كيلومتر از راههاي برفگير و كوهستاني استان و۱۳ گردنه بطول  ۷۰۰ کیلومتر گردنه برف گیر به انجام فعاليت هاي راهداري زمستاني مشغول خواهند شد. 

وی از خريد و حمل و ذخيره سازي ۹۵۰۰ تن نمك آسيابي ۱۰ هزار تن شن و ماسه  ( تاکنون ) در انبارنمك راهدارخانه هاي محوركندوان ، هراز ، سوادكوه ، كياسر ، بلده ، نوشهر به منظور استفاده جهت انجام عمليات راهداري زمستاني وایمن سازی محورها و برقراري ترافيك روان درمناطق كوهستاني استان  خبر داد. 

مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران تجهيز راهدارخانه ها به وسايل و امكانات مورد نياز ـ استفاده حداقلي از نمك براي جلوگيري از آسيب رساندن به ابنيه فني راه را ضروري دانست و افزود : در سايه حضور فعال و پر رنگ و چشمگير راهداران در محورهاي برفگير استان به همراه اقدامات ايمني اداره كل و فرهنگ سازي و رعايت قوانين و مقررات از سوي رانندگان عزيز انشاءا... ما امسال شاهد كاهش تصادفات و فوتي هاي ناشي از آن در سطح راههاي استان باشيم.