شناسهٔ خبر: 75505 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهسازي ۴۰ کیلومتر راه روستایی سیستان و بلوچستان در قالب طرح ابرار

پخش آسفالت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از بهسازی و بازسازی ۴۰ کیلومتر از راه های روستایی این استان از مهرماه امسال تاکنون در قالب طرح ابرار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد اظهار داشت: مرحله نخست طرح ابرار در استان در قالب ۱۶ پروژه راه روستایی توسط چهار تیم راه‌سازی و راهداری تفتان خاش، توحید زاهدان، رسالت سراوان و وحدت سیستان در حال اجراست.

وی افزود: در این راستا ۲ کیلومتر راه روستایی دهنو سیدخان، ۷ کیلومتر راه روستایی زرد- ترادگ و ۵/۱ کیلومتر راه روستایی شهرک پیمان در سیستان و بلوچستان آماده آسفالت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از اتمام عملیات خاک برداری در راه های روستایی دهمرده جنوبی، فخیره و عباس خان صفرایی جمعاً به طول ۵/۵ کیلومتر خبر داد و افزود: بازسازي جاده هاي روستايي استان به منظور رونق گردشگري و افزايش اشتغال و همچنين اجراي طرح هاي توسعه اقتصادي در اين مناطق در اولويت است.

وی بازگشایی مسیرهای روستایی بیداستر به طول ۷ کیلومتر، جشن- سرده به طول ۳ کیلومتر و  سنگان - کوکنان - درودی به طول ۶ کیلومتر و اتمام آسفالت راه روستایی مدحوک به طول ۲ کیلومتر را از دیگر اقدامات انجام شده طرح ابرار در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: از آنجایی که وجود راه دسترسی مناسب از شاخص های اصلی توسعه مناطق روستایی به شمار می رود، اجرای طرح ابرار، روند حمل محصولات کشاورزی و دسترسی روستائیان عزیز به امکانات مورد نیاز، را تسهیل می کند.