به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد تکمیل شبکه راهها در پایتخت را یکی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و افزود: با توجه به مرکزیت استان تهران و حجم بالای تردد در این استان، احداث آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر ضروری می نماید.
معاون وزیر راه و شهرسازی ورود سالانه ۲۲ میلیون مسافر از ۴ پایانه اصلی به تهران و ۳۵ میلیون تن کالا به پایانه های باربری را یکی از علت های گره های ترافیکی در جنوب و شرق تهران دانست که با احداث آزادراه کنارگذرجنوبی تهران رفع خواهد شد.
نورزاد اضافه کرد: احداث این آزادراه نقش موثری در کاهش بار ترافیکی کریدورهای شرقی- غربی خواهد داشت و دسترسی سریع و ایمن استانهای شمالی و شمال غربی کشور به مرکز، شرق و جنوب کشور را فراهم میکند.
وی کاهش ۳۰ درصدی هزینه های حمل و نقل جاده ای را از دیگر مزایای این آزادراه دانست و یادآور شد: این آزادراه منطقه آبیک را به چرم شهر ورامین متصل میکند و سپس وارد قطعه یک آزادراه حرم تا حرم میشود.
بر اساس گفته های مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در برآوردهای ابتدایی بنا است ۷۰ درصد از منابع مالی این آزادراه از سوی بخش خصوصی انجام گیرد و ۳۰ درصد مابقی که سهم دولت است نیز به شکل ارائهی تسهیلات مالی پیگیری شود./
نظر شما