شناسهٔ خبر: 7556 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نورزاد:

۲۰ درصد حجم تردد کشور در تهران است/ اهمیت احداث آزادراه کنارگذرجنوبی تهران

علي نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی آزادراه کنارگذرجنوبی تهران در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: سالانه به صورت میانگین ۵۲۰ میلیون خودرو در مسیرهای منتهی به پایتخت تردد می کنند و ۲۰ درصد حجم تردد در کشور در استان تهران انجام می شود که همین مسئله اهمیت احداث این آزادراه را دو چندان می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد تکمیل شبکه راهها در پایتخت را یکی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و افزود: با توجه به مرکزیت استان تهران و حجم بالای تردد در این استان، احداث آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر ضروری می نماید.

معاون وزیر راه و شهرسازی ورود سالانه ۲۲ میلیون مسافر از ۴ پایانه اصلی به تهران و ۳۵ میلیون تن کالا به پایانه های باربری را یکی از علت های گره های ترافیکی در جنوب و شرق تهران دانست که با احداث آزادراه کنارگذرجنوبی تهران رفع خواهد شد.

نورزاد اضافه کرد: احداث این آزادراه نقش موثری در کاهش بار ترافیکی کریدورهای شرقی- غربی خواهد داشت و دسترسی سریع و ایمن استان‌های شمالی و شمال غربی کشور به مرکز، شرق و جنوب کشور را فراهم می‌کند.

وی کاهش ۳۰ درصدی هزینه های حمل و نقل جاده ای را از دیگر مزایای این آزادراه دانست و یادآور شد: این آزاد‌راه منطقه آبیک را به چرم شهر ورامین متصل می‌کند و سپس وارد قطعه یک آزاد‌راه حرم تا حرم می‌شود.

بر اساس گفته های مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در برآوردهای ابتدایی بنا است ۷۰ درصد از منابع مالی این آزاد‌راه از سوی بخش خصوصی انجام گیرد و ۳۰ درصد مابقی که سهم دولت است نیز به شکل ارائه‌ی تسهیلات مالی پیگیری شود./

نظر شما