شناسهٔ خبر: 75561 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع ۵ نقطه حادثه خیز در محور دلیجان-اصفهان

تابلو سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دلیجان گفت: در هشت ماهه نخست امسال ۵ نقطه حادثه خیز در محور دلیجان-اصفهان رفع شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، علیرضا اصغری در خصوص عملکرد راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان دلیجان در هشت ماهه نخست سال ۹۸ بیان کرد: در حوزه نگهداری راه‌ها عملیات نگهداری رویه آسفالت و لکه گیری چاله هایِ موجود در تمامی محورهای حوزه استحفاظی، شانه‌سازی و رگلاژ شانه‌های خاکی راه ها با سطح رویه آسفالتی به طول ۱۰۵ کیلومتر، تسطیح و رگلاژ شیب های شیروانی در ۱۸ کیلومتر محورهای دلیجان-محلات و دلیجان-اصفهان، رفع ۵ نقطه حادثه خیز در محور دلیجان-اصفهان و تیغ زنی راه های خاکی و شوسه روستایی به طول ۳۱۰۵ کیلومتر به انجام رسید.

وی با اشاره به عملکرد این اداره در حوزه نگهداری ابنیه‌های فنی محورهای شهرستان تصریح کرد: در این راستا عملیات تنقیه ۱۵ پل در محورهای دلیجان –اصفهان و بلعکس و محور دلیجان –سلفچگان و بلعکس اجرایی شد.

برفروبی ۸۶۵ کیلومتر باند راه

اصغری اضافه کرد: پاکسازی زیرگذرها، هدایت آب های سطحی در حاشیه و سطح راه ها، تعمیر، مرمت و نگهداری پل ها در محور هستیجان، برفروبی ۸۶۵ کیلومتر باند راه و نمک پاشی به میزان ۲۹ تن در کلیه محورهای حوزه استحفاظی از دیگر اقدامات انجام شده در هشت ماهه اخیر بوده است.

وی نصب ۲۸ تابلوی اطلاعاتی و انتظامی، نصب ۱۳۵ تابلوی مسیرنما و علائم ایمنی، ۱۶ هزار و ۱۶/۴ کیلومتر خط کشی راه‌ها و بارگیری ۱۲ هزار و ۴۰۰ متر گاردیل و ضایعات را از اقدامات انجام شده در حوزه ایمنی و حریم‌ راه‌های شهرستان دلیجان برشمرد.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دلیجان افزود: در راستای ایمنی و حریم راه‌ها نیز عملیات پاکسازی حریم راه از نخاله به میزان ۱۴ کیلومتر و ۴۰ هزار و ۴۰۰ مترمکعب نخاله، شست‌وشوی بيش از ۲۰۰ تابلو، ایمن‌سازی ۳ تقاطع بی‌بی زبیده و هستیجان و رفع ۴ مورد تجاوز به حریم در محورهای دلیجان-سلفچگان، دلیجان –محلات و کمربندی غربی عملیاتی شده است.