شناسهٔ خبر: 75566 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

باید با تعامل سازنده دستگاه‌ها مانع زمین‌خواران شد/ زمین‌های واگذار شده در اوایل انقلاب تعیین تکلیف شود

محمد اسلامی محمد اسلامی توسعه تعاملات و همکاری با دیگر دستگاه‌ها را از سیاست‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی برشمرد و گفت: باید با تعامل سازنده دستگاه‌ها مانع زمین‌خواران شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی روز سه‌شنبه، پنجم آذرماه در بخشی از کارگاه آموزشی اجرای توافقنامه سه‌جانبه میان ستاد کل نیروهای مسلح و وزارتخانه های راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که با موضوع تعیین‌تکلیف اراضی در اختیار وزارت دفاع برگزار شد، یکی از سیاست‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی را توسعه تعاملات و همکاری با سایر دستگاه‌ها و پرهیز از اختلاف‌آفرینی عنوان کرد و گفت: در مدت یک‌سال گذشته نیز نتایج خوبی از این اقدامات گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه رویه، روحیه و رویکردمان را بر اساس تنظیمات متفاوتی پایه‌گذاری کرده‌ایم، به تفاهم‌نامه منعقدشده با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: این اقدام سال‌ها بر زمین مانده و مورد تاکید مقام معظم رهبری بود که سرانجام محقق شد.

اسلامی، اختلاف بین دستگاه‌ها و نهادهای کشور را به‌نفع زمین‌خواران دانست و با اشاره به مکاتبات متعددی که در خصوص پرونده‌های زمین‌خواری با قوه‌قضاییه انجام می‌شود، عنوان کرد: با تعامل سازنده دستگاه‌ها و پرهیز از اختلافات باید مانع از این اتفاقات شد؛ زیرا همه زیر پرچم یک دولت یعنی دولت جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی انعقاد این تفاهمنامه سه‌جانبه را اقدامی ارزشمند و موثر در کاهش زمین‌خواری که ام‌الفساد کشور استا، دانست و گفت: حل مسائل و مشکلات مشابه می‌تواند به روشن شدن تکلیف مالکیت‌ها بیانجامد.

وزیر راه و شهرسازی، رفع مشکلات مردم را یک گام بسیار مهم و تکلیف‌شرعی دانست و افزود: باید نسبت به تعیین‌تکلیف زمین واحدهای مسکونی که اوایل انقلاب توسط دستگاه‌های مختلف به مردم واگذار شده اما سند به‌نام دستگاه‌های دولتی، نظامی و ... است، که باید این موارد را نیز تعیین تکلیف و حل و فصل کنیم. البته بخشی از این مساله نیز مربوط به نیروهای مسلح است که امیدواریم با اقدام خوب این نیروها و سازمان ملی زمین و مسکن این مشکل مردم که همواره مورد تاکید رهبری نیز بوده است، برطرف شود.