شناسهٔ خبر: 75592 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین بیان کرد

ضرورت حمایت از پیمانکاران و سرمایه گذاران برای تکمیل پروژه ها/ تکمیل رینگ گردشگری اوان بسیار حائز اهمیت است

مباركقدم مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: پرداخت دیون از جمله مهمترین اولویت های تخصیص اعتبار در حوزه راهسازی است که از این طریق بتوانیم با همکاری پیمانکاران پروژه های دیگر را نیز فعال کنیم.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، ابراهیم مبارک قدم در بازدید از محورهای منطقه الموت که به همراه اکبری سرپرست معاونت راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان انجام شد، عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع حمل و نقل و همچنین استانی بودن اعتبارات مربوط به راه های فرعی و روستایی، باید در کمیته برنامه ریزی شهرستان موضوع اعتبارات این حوزه لحاظ شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به بالا بودن هزینه ساخت راه و وجود تنگنا های مالی باید از ظرفیت ها و اعتبارات گردشگری و معادن نیز برای تامین بودجه احداث و نگهداری راه ها استفاده کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: پیمانکاران با تجربه و دارای تجهیزات بالا از ظرفیت های استان محسوب می شوند که باید آن ها را حفظ کرده و سرپا نگه داشت تا بتوانیم از ظرفیت آن ها برای تداوم خدمت رسانی به مردم استفاده کنیم.

مبارک قدم ضمن بازدید از پروژه های احداث راه، اجرای روکش آسفالت و همچنین وضعیت محورهای ناحیه الموت و روستاهای سیمیار، کارندچال، مارکین، صفرین، محمدآباد و منطقه رجایی دشت، معلم کلایه، دریاچه اوان و قلعه الموت گفت: با توجه به ظرفیت های گردشگری و تفریحی موجود در این منطقه و حضور چشمگیر مسافر، اجرا و تکمیل رینگ گردشگری دریاچه اوان بسیار حایز اهمیت است.

آغاز عملیات روکش محور قزوین به معلم کلایه در الموت

در این بازدید همچنین جواد حق لطفی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: با توجه ضرورت انجام روکش آسفالت در محور قزوین به معلم کلایه، قراردادهایی با پیمانکار بسته شده و در حال حاضر عملیات آن از طرف معلم کلایه آغاز شده و در دست اقدام است.

وی افزود: از بیشتر راههای منطقه الموت عمر زیادی گذشته است که این موضوع در مسیرهای نزدیک تر و اصلی بیشتر قابل مشاهده است. با توجه ضرورت انجام روکش آسفالت در محور قزوین به معلم کلایه، قراردادهایی با پیمانکار بسته شده و در حال حاضر عملیات آن از طرف معلم کلایه آغاز شده و در دست اقدام است.

حق لطفی با اشاره به بدهی قابل توجه به پیمانکاران خاطر نشان کرد: محورهای منطقه الموت برفگیر، پرتردد و بعضا پر حادثه است و با توجه به این که منطقه گردشگری و توریستی نیز می باشد نیازمند اعتبار هستیم تا بتوانیم دست کم بخشی از نیازهای این بخش را تامین کنیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: گاز رسانی به منطقه الموت ضمن ایجاد تسهیلات و رفاه برای مردم منطقه در این راستا، خسارت و خرابی هایی در محور ها به وجود آورده که با توجه به توافق های بعمل آمده با شرکت گاز و همچنین فرا رسیدن فصل بارش، ضرورت دارد اقدامات لازم جهت رفع این مشکلات صورت پذیرد.