شناسهٔ خبر: 75600 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل خبر داد:

افزایش ۱۳ درصدی تردد مسافر خارجی از پایانه مرزی بیله سوار/ ۹۱ درصد از کل مسافران غیرایرانی هستند

بیله سوار مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: تردد مسافران خارجی از پایانه مرزی بیله سوار ۱۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل، علی رحمتی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار افزود: در ۸ ماه گذشته بیش از ۱ میلیون و ۵۸ هزار نفر مسافر از پایانه مرزی بیله سوار تردد کرده اند.

رئیس کمیته حمل ونقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان اردبیل با اشاره به اینکه از این تعداد مسافر ۹۸ هزار و ۶۸۹ نفر ایرانی و ۹۶۰ هزار و ۴۳ نفر نیز خارجی می باشد افزود:۲۰۷ هزار و ۵۴۶ نفر مسافر از طریق وسیله نقلیه (اتوبوس، مینی بوس وسواری) و ۸۵۱ هزار و ۱۸۶ نفر نیز با پای پیاده تردد نموده اند.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل ونقل استان اردبیل ۹۱ درصد از مسافران جابه جا شده از این پایانه را خارجی و ۹ درصد را ایرانی عنوان کرد و اظهار داشت:در ۸ ماهه گذشته ورودی مسافران ایرانی  ۵۲۰ هزار و ۷۲ نفر و خروجی مسافران ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار نیز ۴۶ هزار و ۶۱۷ نفر بوده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل مسافران ورودی خارجی را ۴۸۱ هزار و ۲۲۱ نفر و مسافران خروجی خارجی را نیز ۴۷۸ هزار و ۸۲۲ نفر برشمرد و تصریح کرد: در ورودی و خروجی مسافران خارجی ۱۳ درصد افزایش داشتیم.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل همچنین تردد ۶۵ هزار و ۳۴۷ وسیله نقلیه در پایانه مرزی بیله سواردر ۸ ماهه گذشته  یادآور شد و گفت:از این میزان ۴۵ هزار و ۳۲۴ دستگاه کامیون، ۳ هزار و ۱۰۶ دستگاه اتوبوس و ۱۶ هزار و ۹۱۷ دستگاه سواری از مرز بیله سوار تردد كرده اند.