شناسهٔ خبر: 75606 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

شرکت فرانسوی ناچار به فروش ۴۹ درصد از سهامش شد

سرمایه گذاری چینی‌ها در حمل‌ونقل دریایی فرانسه

کشتی شرکت حمل و نقل اقیانوس فرانسه اعلام کرد به منظور تحقق بخشیدن به مالکیت بنگاه حمل و نقل بار CEVA Logistics برای فروش دارایی های عمده خود به چین برنامه‌ای خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شرکت حمل و نقل اقیانوس فرانسه ( CMA CGM ) اعلام کرد به منظور تحقق بخشیدن به مالکیت بنگاه حمل و نقل بار CEVA Logistics  برای فروش دارایی های عمده خود به چین برنامه‌ای خواهد داشت.

این خط دریایی که هنوز نتوانسته از CEVA سودی به دست آورد، اذعان دارد که برای رسیدن CEVA Logistics به سودآوری و یک ساختار مناسب، سال‌ها کار در پیش خواهد داشت. به همین دلیل این شرکت قصد دارد از وجوه فروش دارایی‌های عمده‌اش، برای پرداخت ۹۰۰ میلیون دلار از بدهی ۱۱ میلیارد دلاری خود بهره ببرد.

سایت خبری «Maritime Execu tive» در این رابطه نوشت: طی سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ شرکت حمل و نقل اقیانوس فرانسه (CMA CGM) برای آنکه بتواند سهام لازم برای در اختیار گرفتن هدایت CEVA را به دست آورد، در حدود ۱.۶ میلیارد دلار پرداخت کرد اما از زمانی که سهام عمده این بنگاه را به دست آورده، CEVA زیانده بوده است. به طوری که این بنگاه طی ۳ ماه گذشته ۱۲۵ میلیون دلار از دست داده است. با این شرایط  CMA CGM انتظار ندارد زودتر از سال ۲۰۲۳ بتواند این ضرر را جبران کند.

حدود ۷۲۵ میلیون دلار از هزینه‌ای که برای خرید CEVA استفاده شده، از طریق تسهیلاتی تامین شد که به زودی زمان سررسید آن فراخواهد رسید. بخش عمده‌ای از این بدهی پیشتر از محل فروش هشت کشتی، پرداخت شده و حالا با این شرایط CMA CGM امیدوار است که بتواند با استفاده از ابزاری مشابه، باقی بدهی خود را نیز پرداخت کند. این شرکت به دنبال این است مبلغ معاملات و اجاره کشتی‌های خود را به ۸۶۰ میلیون دلار افزایش دهد که از این مبلغ ۶۵۰ میلیون دلار آن در حال حاضر نهایی شده است.

این شرکت قصد دارد با فروش سهام در ۱۰ ترمینال تحت كنترل CMA CGM با عنوان CMA CGM Terminal Link، ۹۷۰  بتواند ۹۷۰ میلیون دلار کسب درآمد داشته باشد. قرار است میزان سهام فروخته شده ۴۹ درصد باشد و خریدار آن یک شرکت دولتی چینی است که فعالیت های بندری در سرار جهان دارد. طبق اعلام مدیران شرکت حمل و نقل اقیانوس فرانسه با این واگذاری همچنان ۵۱ درصد سهام خود را این شرکت به عنوان سهام کنترل کننده در Terminal Link پس از فروش در اختیار خواهد داشت.