شناسهٔ خبر: 75610 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

اتمام ۹۶ درصد از پروژه مسکن مهر در استان همدان

حسن ربانی ارشد مدیرکل راه‌وشهرسازی استان همدان با بیان اینکه بیش از ۹۶ درصد از مساکن مهر استان به نتیجه رسیده است، گفت: ۲۲۰ واحد مسکن مهر در اين استان به دلیل مشکلات حقوقی به اتمام نمی رسند .

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان،"حسن ربانی ارشد " با اشاره به اینکه امسال مساکن مهری که مشکل حقوقی ندارند به اتمام می‌رسند، اظهارکرد: بیش از ۹۶ درصد از مساکن مهر استان به نتیجه رسیده اما برخی هنورز سند نگرفته‌اند. بنابراین از متقاضیان و ساکنین خواهش داریم  به صورت تعاونی یا بلوکی پیگیر دریافت سند اعیانی و حتی عرصه باشند.

وی با بیان اینکه به مالکان مساکن مهر استان اعلام شده برای دریافت سند اعیانی واحدهای خود اقدام کنند، تصریح کرد: در قانون بودجه امسال آمده که به مساکن مهر سند عرصه نیز داده شود.

ربانی ارشد درباره مساکن مهر فاقد متقاضی نیز یادآور شد: مساکن مهر فاقد متقاضی دارای ۳۰ درصد پیشرفت از پروژه مسکن مهر خارج شده و آمادگی دارند در طرح اقدام ملی به کار گرفته شوند.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان همدان افزود: مساکن مهر فاقد متقاضی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان همدان از پروژه مهر خارج شده اند.

وی درباره کیفیت ساخت مساکن مهر استان همدان، بیان کرد: در هر ساخت و سازی کم و کسری‌هایی وجود دارد حتی مساکن غیر از مهر هم کمبودهایی دیده می‌شود اما از نظربنده مساکن مهر استان نمره قابل قبولی دارند هر چند ایراداتی هم وجود دارد.

ربانی ارشد با بیان اینکه مساکن مهر با توجه به قیمتی که داشت قابل قبول بود، اظهارکرد: مساکن مهری که زودتر به اتمام رسیدند ارزانتر بود.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان همدان درباره انتقاداتی که مساکن مهر وارد بود، خاطرنشان کرد: جانمایی مساکن مهر از انتقاداتی بود که به این طرح وارد بود اما نکته قابل توجه این است که زمین‌های دولتی در حاشیه شهرها بوده و اجباراً در این نقاط طرح مسکن مهر اجرا شد.

وی در مورد جانمایی مسکن در طرح اقدام ملی، تصریح کرد: در طرح اقدام ملی مسکن نیز از زمین های دولتی استفاده خواهد شد چرا که چاره‌ای نداریم اما نکته مثبت این طرح این است که براساس قیمت تمام شده خواهد بود.

ربانی ارشد با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن سازنده سودی نمی‌برد، افزود: آینده طرح اقدام ملی مسکن را خوب می‌بینم چرا که مشکلات مسکن مهر در این طرح وجود ندارد و مساکن توسط سازندگان  حرفه‌ای ساخته خواهد شد.

وی درباره زمانبندی اجرای این طرح با توجه به سال  پایانی دولت دوازدهم، گفت: این طرح قطعاً تا پایان دولت دوازدهم به اتمام خواهد رسید.