شناسهٔ خبر: 75615 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خبر داد

بهره برداری از ۹۴ دوربین کنترل سرعت/ ۵۰ دوربین در حال نصب

دوربين مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از بهره برداری ۹۴ دوربین کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی استان تا دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا در چهارمین جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خوزستان اظهار کرد: دوربین های کنترل سرعت استان در دو سال گذشته ۱۲ دستگاه بود که به منظور کاهش سرعت رانندگی، که تا دوماه آینده این تعداد به ۹۴ دوربین خواهند رسید.

وی افزود: در حال حاضر ۴۴ دوربین در مدار هستند و تعداد ۵۰ دوربین دیگر درحال نصب هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به انجام کار تحقیقاتی در خصوص محل استقرار پایگاه های اورژانس و هلال احمر از سوی اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای خوزستان، بیان کرد: این اداره کل به عنوان در راستای کاهش تلفات تصادفات جاده ای، محل استقرار پایگاه های اورژانس و هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان طی ۵ سال اخیر را پایش و مورد ارزیابی قرار داده است.

بهرامی نیا اذعان کرد: طبق این پایش، پیشنهاد می شود به منظور خدمات رسانی هرچه بهتر اورژانس و هلال احمر در مسیرهای ارتباطی، جابجایی در برخی نقاط استقرار آنها انجام شود.

وی در خصوص تلفات جاده ای در محورهای خوزستان بیان کرد: طبق آمار در ۶ ماهه نخست سال جاری علی رغم افزایش تردد ۷ درصدی در استان، با اقدامات صورت گرفته از سوی تمامی ارگان های مرتبط شاهد کاهش ۲.۷ درصدی تلفات جاده ای در راه های برون شهری و مسیرهای روستایی بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اذعان کرد: اما متأسفانه در گزارش هفت ماهه سال به دلیل تصادفات صورت گرفته در ایام اربعین حسینی شاهد افزایش ۱۱.۸ درصدی تلفات جاده ای در محورهای استان بودیم.