شناسهٔ خبر: 75647 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

دیدار وزیر راه و شهرسازی ایران با معاون وزیر حمل و نقل افغانستان در تهران

جایگاه ایران و افغانستان در حمل ونقل منطقه‌ای تقویت می‌شود

دیدار وزیر راه و شهرسازی با معاون وزیر حمل و نقل جاده ای وزارت حمل و نقل افغانستان وزیر راه و شهرسازی کشورمان با معاون وزیر حمل ونقل جاده ای وزارت حمل و نقل افغانستان دیدار و گفتگو کرد که در این دیدار بر تقویت جایگاه دو کشور در حمل و نقل منطقه‌ای تاکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان صبح امروز در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی با شیخ‌احمد متین، معاون وزیر حمل‌و‌نقل جاده‌ای وزارت حمل و نقل افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، گسترش روابط حمل و نقلی دو کشور و تقویت جایگاه دو کشور در تجارت منطقه‌ای مورد تاکید قرار گرفت.

پیش‌تر و در روزهای گذشته نیز، عبدالهاشم حسن نیا، معاون وزیر راه وشهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با این مقام افغانستانی دیدار و گفتگو کرده بود و در آن دیدارها نیز بر مساعدت جدی افغانستان برای احیای جاده ابریشم به عنوان پیوند دهنده آسیای مرکزی و جنوبی برای همکاری های منطقه ای، انرژی و تسهیل تجارت از طریق ارتقای مناسبات حمل و نقل تاکید کرده بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی کشورمان نیز که در دیدار امروز شیخ احمد متین با وزیر راه و شهرسازی حضور داشت، از ضرورت تقویت و ارتقای مناسبات حمل و نقلی و تجارتی با افغانستان خبر داد.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، طبق برنامه ريزي انجام شده مقرر است هياتی از کشور افغانستان براي بهره‌مندی از تجارب و تكنولوژی های حوزه راهداری زمستانی كشورمان، از آزادراه تهران- پرديس و راهدارخانه امامزاده هاشم بازديد بعمل آورد.