شناسهٔ خبر: 75653 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در دیدار با مقامات دریانوردی روسیه و لهستان با مدیرعامل سازمان بنادر عنوان شد

توسعه همکاری مؤسسات رده بندی روسیه و لهستان با ایران

جلسه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه سی و یکمین نشست دو سالانه مجمع عمومی سازمان بین المللی دریانوردی ( IMO) در دیدار های جداگانه، با وزرای حمل و نقل و کشتیرانی دو کشور روسیه و لهستان، بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد ؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه نشست دو سالانه مجمع عمومی سازمان بین المللی دریانوردی ( IMO) ،در لندن در دیدار با وزیر حمل و نقل و کشتیرانی  روسیه، گفت: توسعه همکاری موسسات رده بندی دو کشور  ایران و روسیه در دریای خزر ضرورت دارد و طرفین بایستی به این مقوله توجه کنند.

وی برحمایت متقابل در رابطه با مسایل مطروحه در آیمو و مسایل مربوط به کنترل و بازرسی کشتی ها تآکید کرد و ادامه داد: توسعه سطح روابط و همکاری های مشترک می تواند باعث موفقیت های بیشتر دریایی دو کشور شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ایران همچنین از مواضع اصولی و حمایتی  روسیه در اجلاس آیمو و به ویژه در رابطه با ایمنی و امنیت دریانوردی در منطقه خلیج فارس قدردانی کرد.

راستاد در دیدار با وزیر کشتیرانی لهستان نیز با پر اهمیت دانستن روابط تاریخی دو کشور در حوزه دریانوردی، به ویژه مبادله دریانوردان، از گسترش روابط دو جانبه استقبال کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وزیر کشتیرانی لهستان نیز همکاری دو طرف در حوزه دریانوردی از جمله استفاده از خدمات موسسه رده بندی لهستان را مطلوب دانست و بر ادامه همکاری ها تأکیدکرد.