شناسهٔ خبر: 75659 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور:

آلودگی هوا تا یکشنبه ادامه دارد/ ورود سامانه بارشی از اواخر وقت دوشنبه/خطر آلودگی هوا در کمین همه گروه‌های سنی

آلودگی هوا مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه روزهای شنبه و یکشنبه شاهد اوج پایداری هوا در تهران خواهیم بود، پیش‌بینی کرد با ورود سامانه بارشی جدید به کشور از اواخر وقت روز دوشنبه، ناپایداری هوا افزایش و میزان آلاینده‌ها کاهش یابد.

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور درگفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از تداوم پایداری هوا تا روز یکشنبه در تهران خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با ورود سامانه بارشی جدید از اواخر وقت روز دوشنبه، یازدهم آذرماه، ضمن بارش باران، آلودگی هوا نیز برطرف شود.

وی با اشاره به اطلاعیه‌ این سازمان، گفت: شنبه و به‌ویژه روز یکشنبه اوج پایداری هوا در شهر تهران رخ خواهد داد و این شرایط تا پایان روز یکشنبه در تهران و دیگر شهرهای صنعتی کشور ادامه خواهد داشت.

ضیاییان، شاخص آلودگی هوا را تابع میزان تردد خودروهای سبک و سنگین در سطح شهر عنوان و اعلام کرد: متاسفانه با وجود اطلاعیه‌های صادرشده سازمان هواشناسی از میزان تردد خودروها در روزهای گذشته چندان کاسته نشد و اگر این ترددها در دو روز آینده نیز ادامه یابد، وضعیت آلودگی بار دیگر برای همه گروه‌ها ناسالم می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد، تعطیلی مدارس و مراکز آموزش‌عالی کشور در روز شنبه موجب کاهش تردد خودروها در سطح شهر شود و شاخص آلاینده‌ها بیش از این افزایش نیابد.

ضیاییان در خصوص احتمال تعطیلی روز یکشنبه نیز گفت: این امر به شرایط شاخص آلایندگی روز شنبه بستگی دارد و کمیته اضطرار آلودگی هوا نیز بر این اساس تصمیم لازم را اتخاذ خواهد کرد.