شناسهٔ خبر: 75709 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بابل:

عملیات تعریض و آسفالت محور " شهید داداش نیا "در دست اجراست

غلطك رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بابل از عملیات تعریض و آسفالت محور فرعی شهید داداش نیا " خشرودپی" بطول ۲ و نیم کیلومتر به عرض ۴.۵ متر با اعتبار بالغ بر بیست و یک میلیارد ریال خبرداد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ، یاسر ابراهیمی اظهار داشت: محور مذکور به طول ۱۴ کیلومتر بوده که عملیات تعریض یک لاین محور به طول ۵/۸ کیلومتر و به عرض ۵ متر طی سالهای گذشته در دستور کار قرار گرفت. این عملیات در دو  قرارداد انجام شد که قرارداد اول شامل عملیات تعریض دو طرفه به طول ۵/۲ کیلومتر به عرض ۵ متر  و قرارداد دوم شامل عملیات تعریض دو طرفه به طول ۱/۱ کیلومتر به عرض ۵ متر می شود.

وی افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بابلعملیات تعریض و ارتقای محور را با شتاب مضاعف در دستور کار خود قرار داد که تا به امروز بر مبنای قرارداد اول ۶ کیلومتر از محور، تعریض و آسفالت شده و ۵/۲ کیومتر نیز در مرحله آسفالت است که این مرحله پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد دارد. از قرارداد دوم نیز ۴/۱ کیلومتر به مرحله آماده آسفالت رسیده و ۷۰۰ متر در مرحله روسازی بتنی  قرار دارد که پیشرفت فیزیکی آن ۲۵ درصد بوده است. همچنین ادامه این عملیات در قرارداد سوم پیش بینی شده که در این قرار داد  ۱/۱ کیلومتر از محور در مرحله بیس و آماده آسفالت است با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصددر دست اجرا است.

ابراهیمی در خصوص ایمن سازی محور مذکور گفت: اقداماتی از قبیل نصب نیوجرسی ، نصب چراغ چشمک زن، خط کشی، روکش آسفالت، اجرای شیار های لرزاننده و .... توسط این اداره کل انجام شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بابل در ادامه افزود: برای تعریض مابقی مسیر ( بیش از ۲ کیلومتر ) پیش بینی می شود با توجه به شرایط موجود اتمام عملیات تعریض نهایی محور نیاز به اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان داشته باشد که انشالله با تخصیص اعتبار و نهایی شدن عملیات تعریض، اقدامات ایمن سازی و نگهداری محور در دستور کار قرار می گیرد.