شناسهٔ خبر: 75721 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در سه سال گذشته انجام شد

تخلیه بیش از ۷ میلیون تن غلات در بندرامیرآباد

بندر امیرآباد معاون بندری و امور اقتصادی بندرامیرآباد گفت: تخلیه غلات از سال ۹۶ تاکنون در بندرامیرآباد به عنوان پایلوت غلات بنادر شمال کشور بیش از ۷ میلیون تن بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدصادق رنگ آور با بیان این مطلب اظهار داشت: از سال ۹۶ تاکنون در مجموع بیش از ۷ میلیون تن غلات در بندرامیرآباد تخلیه شده، که از این میزان ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار ۲۷۷ تن در سال ۹۶، ۲ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۹۸۱ تن در سال ۹۷ و حدود ۲ میلیون تن در سال ۹۸ بوده است.

وی با اشاره به اینکه گروه غلات به طور میانگین سهم ۷۳ درصدی را در آمار تجمیعی تخلیه و بارگیری کالا در سه سال اخیر دارا می باشد اظهار داشت در این راستا غلات از سال ۹۶ تا کنون با سهم به ترتیب ۷۶، ۷۷ و ۶۵ درصدی  از کل تخلیه و بارگیری کالا در جایگاه نخست قرار دارد.

معاون بندری و امور اقتصادی بندرامیرآباد، جو، ذرت، ارزن، دانه های روغنی، سویا، کنجاله و گندم را از گروه غلاتی برشمرد که در این سال ها در بندر تخلیه شده ، که در این میان جو و ذرت با حدود ۶ میلیون ۵۰۰ هزار تن بیشترین سهم تخلیه را در این ۳ سال به خود اختصاص داده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، رنگ آور با یادآوری اینکه میزان تخلیه روغن خوراکی نیز از سال ۹۶ تا کنون بیش از ۶۲۰ هزار تن بوده است ابراز امیدواری کرد  با برنامه ریزی های مدون و با در اختیار داشتن مدرن ترین تجهیزات ، شاهد افزایش کم نظیر میزان تخلیه و بارگیری کالا در سال ۹۸ باشیم.