شناسهٔ خبر: 75740 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اداره کل راه و شهرسازی لارستان هشدار داد

اخطار درباره حضور دلالان در حوزه ساخت

نيمه كاره رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و توسعه فناوری های نوین ساخت اداره کل راه و شهرسازی لارستان از تخلفات در حوزه ساخت و ساز خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان ، علی منصوری اظهار داشت: با توجه به قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و مباحث مقررات ملی ساختمان و همچنین بخشنامه های مربوطه از طرف وزارت راه و شهرسازی کلیه امور مربوط به ارجاع نظارت و هزینه های آن می بایست در دفاتر نظام مهندسی انجام و ناظر از طریق آنها به شهرداری ها معرفی شود.

وی در ادامه تصریح کرد : اما در این میان سودجویان تحت عناوین مختلف نسبت به اخذ هزینه از متقاضیان اقدام کرده و عنوان می کنند: " با روابطی که با نظام مهندسی دارند ناظر دلخواه شما را انتخاب می کنیم " که این مسئله کاملا خلاف قانون و غیر واقعی است .

منصوری با بیان اینکه متقاضیان نبایستی تحت هیچ عنوان هزینه ای به افرادغیرمسئول پرداخت کنند، افزود :  متقاضیان باید هزینه های مربوطه را به نظام مهندسی پرداخت کرده. تاکید می شود برای طراحی و اجرای ساختمان نیز از مهندسین دارای صلاحیت استفاده شود، بنابراین متقاضیان تا زمانیکه از صلاحیت فرد مورد نظر اطمینان حاصل نکرده اند از ارجاع کار و عقد قرارداد با ایشان خودداری کنند تا مشکلاتی بعدی از قبیل عدم تایید نقشه ها یا ایراد فنی و اجرایی ساختمان ها و به طبع آن عدم صدور پایان کار برای متقاضیان پیش نیاید .

وی در پایان خاطرنشان کرد : متقاضیان در صورت مشاهده تخلفات در حوزه ساخت و ساز و همچنین خدمات مهندسی از طریق ثبت در سامانه snam.mrud.ir و یا تماس با شماره ۰۷۱۵۲۲۴۱۱۶۰ اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی لارستان اقدام کنند.