شناسهٔ خبر: 75750 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست کارشناسان ابنیه فنی مازندران تاکید شد

ضرورت حفظ ابنیه های فنی جاده های مازندران

جلسه ابنيه در نشست دوره ای کارشناسان نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران بر ضرورت و حساسیت بالا برای حفظ و نگهداری ابنیه های موجود در جاده های این استان تاکید ویژه شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، محسن محمدنژاد رئیس اداره نگهداری از ابنیه فنی این اداره کل در این نشست ضمن پر اهمیت بر شمردن بهسازی و نگهداری از ابنیه های فنی موجود در استان عنوان کرد: ابنيه فني سازه هايي هستند كه جهت بهره برداري از راه و تكميل و يا حفاظت آن براي سرويس دهي مطمئن احداث مي شود. (مثل پل، تونل، ديوارحائل، كانال، ضربه گير و ...) اين سازه ها از پرهزينه ترين و مهم ترين عناصر راه ها هستند و اختلال و خرابي آنها در اكثر موارد موجب قطع سرويس دهي محور مي شود و يا حداقل بر عبور و مرور سريع و روان تاثير مي گذارد، كه به همين دليل نگهداري و تعمير آن ها حائز اهميت است.

وی ادامه داد: از طرفي در عمليات نگهداري و تعمير ابنيه فني راه تصميم گيري ها (در خصوص زمان تعمير ابنيه فني راه و انتخاب گزينه هاي ترميم) اصولا بر مبناي بازرسي هاي مرتبي كه از آنها صورت مي گيرد استوار است.

گفتنی است در این نشست علاوه برموارد مطرحه بررسی مواردی نظیر علل وقوع سیلاب و اقدامات پیشگیرانه، اهمیت نظارت و کنترل پروژه ها ، انجام مکاتبات به موقع با مراجع ذیربط و جلوگیری از برداشت مصالح محدوده پلها پرداخت شد.