شناسهٔ خبر: 75754 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان:

همکاری ایران و پاکستان در حوزه حمل و نقل گسترش می یابد

تریلی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از تسهیل حمل کالا و ترانزیت بین این استان و ایالت بلوچستان کشور پاکستان بر اساس توافقات به عمل آمده در هفتمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان ، ایوب کرد اظهار داشت: هفتمین کمیته تجارت مرزی استان سیستان و بلوچستان ایران و ایالت بلوچستان پاکستان با حضور نمایندگانی از وزارت امورخارجه، وزارت کشور، اتاق بازرگانی، مسئولان، کارشناسان و فعالان حوزه های مختلف اقتصادی از صنعت حمل و نقل جاده ای در آذرماه جاری به مدت ۲ روز در زاهدان برگزار شد.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان با دارا بودن ظرفیت های فراوان اقتصادی زمینه خوبی را در حوزه حمل و نقل و ترانزیت برای كشورهای منطقه به ویژه پاكستان فراهم كرده است، ادامه داد: در این نشست مسائلی همچون صدور ویزای ۶ ماهه و یکساله کثیر الورود برای رانندگان ایرانی، تسریع در عملیات بازسازی جاده کویته- تفتان درخواست شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین فراهم آوردن امکان تردد کامیون های حامل اقلام تجاری ایرانی به تمامی شهرهای مقصد در پاکستان و ترخیص کالا در همان نقطه همانند رویه جاری برای ناوگان پاکستانی در ایران، مورد تاکید قرار گرفت که طرف پاکستانی اعلام داشت موضوع را از طریق مراجع ذیربط پیگیری می کند.

کرد افزود: همچنین با توجه به اجرای موفق عبور کالا تحت پوشش کنوانسیون TIR ، بنا شد به منظور تسهیل بیشتر حمل و نقل و ترانزیت زمینی کالا بین دو کشور، اجرای کنوانسیون CMR نیز توسط مقامات پاکستانی مورد پیگیری قرار گیرد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت خدمت رسانی مطلوب به زائرین پاکستانی ابا عبدالله الحسین (ع) و همچنین سایر گردشگران افزود: با توجه به رشد روزافزون تردد زائرین و گردشگران از طریق مرزهای زمینی، با تاکید بر راه اندازی مجدد قطار مسافربری-گردشگری بین دو کشور، بنا شد بخشی از تردد مسافرین، از حمل و نقل جاده ای به ریلی منتقل شود.