شناسهٔ خبر: 75760 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با وجود تحریم‌ها در آبان امسال و نسبت به مدت مشابه سال قبل اتفاق افتاد

رشد ۲۸ درصدی تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی در بنادر کشور

کشتی نفتکش آمار تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی در آبان‌ماه ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال در بنادر کشور قبل رشدی ۲۸ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در نگاهی به عملکرد بنادر کشور در آبان ۹۸ و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل افت در حوزه تخلیه و بارگیری به تفکیک کالا محسوس است. حتی در عملکرد تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی، کالاهای فلزی، کالاهای ساختمانی و مواد معدنی، ماشین آلات، قطعات یدکی و ابزارآلات، کود و مواد شیمیایی، منسوجات چرم و پوشاک،‌خرده بار، کالای کانتینری و فرآورده‌های نفتی آبان ماه ۹۸ نتوانست از مهر امسال سبقت گرفته و در رقابت با ماه گذشته قالبا عملکردی پایین را در این حوزه داشت.

با این همه در بحث تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته موضوع کاملا متفاوت است. این کالا در بین دیگر محصولاتی که در آبان ماه در بنادر کشور تخلیه یا بارگیری شده‌اند با ثبت عدد ۳.۷۰۴.۸۹۹ تن نقش بسزایی در رسیدن مجموع عددی در این حوزه به ۱۰.۵۴۳.۴۲۵ تن در بین دیگر گروه‌های کالایی در هشتمین ماه سال ۹۸ دارد.

بر همین اسال فرآورده‌های نفتی رشد ۲۸.۴ درصدی در آبان امسال را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد و این در حالی است که در ماه گذشته این رشد تنها ۵.۴ درصد نسبت به زمان مشابه در سال ۹۷ بود.

این رشد تخلیه و بارگیری در بنادر کشور در بحث فرآورده‌های نفتی در بین دیگر گروه‌های کالایی در حالی در آبان ماه ۹۸ رخ داده که آمریکا علاوه بر نفت، در سال اخیر فرآورده‌های نفتی ایران را نیز به فهرست تحریم‌های خود افزوده بود.