شناسهٔ خبر: 75781 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه وشهرسازی استان آذربایجان غربی خبر داد:

افتتاح ١١ کيلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور

نشست ١١ کيلومتر از طرح ملی احداث بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب به عنوان محور کلیدی کریدور بزرگراهی غرب کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه وشهرسازی استان آذربایجان غربی، سیدمحسن حمزه‌لو مدیراين اداره کل در مراسم افتتاح این طرح راهسازی گفت: پروژه‌ احداث بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب به طول ١۶۴ کیلومتر بخشی از کریدور غرب کشور است که امروز ١١ کيلومتر از این طرح به بهره برداری رسید.

حمزه‌لو با اشاره به این‌که ۵٣٩ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی احداث می‌شود، ادامه داد: کریدور بزرگراهی غرب کشور در طول مسیر استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان قرار دارد که مرز بازرگان را به بندر امام خمینی(ره) متصل می‌کند.

وی بابیان این‌که برای تکمیل ١١ کيلومتر از طرح ملی احداث بزرگراه ارومیه-مهاباد-میاندوآب افزون بر ٢١٠ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: ٩۶ کیلومتر از این طرح در سال‌های گذشته به بهره برداری رسیده و در این مرحله ۵ کیلومتر و ۵٠٠متر از قطعه‌ی ١-د و ۵کیلومتر و ۵٠٠متر از قطعه‌ی ٢-ج افتتاح شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص مشخصات فنی این طرح اظهار کرد: ٣۴ دستگاه ابنیه فنی در پروژه افتتاحی محور ارومیه- مهاباد و میاندوآب احداث شده است.

حمزه‌لو، فراهم‌سازی زيرساخت‌های لازم برای مبادلات مرزی، توسعه شبکه بزرگراهی، افزایش ضریب ایمنی و ظرفیت حمل و نقل جاده‌ای و کاهش تصادفات رانندگی را از مهم ترین پیامدهای مثبت اجرای این طرح برشمرد.