شناسهٔ خبر: 75788 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان همدان:

پیگر جذب اعتبار براي مرمت خانه صالحان هستیم

فرسوده معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان همدان خبر داد: مرمت خانه صالحان در محله کلپا و بازنگری محدوده‌های بازآفرینی در دستور کار این حوزه است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، پانته‌آ رنجبران  با اشاره به اینکه تعیین محدوده های بازآفرینی شهری در استان صورت پذیرفته بیان کرد: بر اساس آیین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری ایران مناطقی از شهر که عناصر متشکله آن اعم از تاسیسات روبنایی و زیربنایی، ابنیه، مستحدثات، خیابان ها و دسترسی های آن دچار فرسودگی و ناکارآمدی شده مشمول قرار گیری در محدوده های بازآفرینی خواهند بود .

وی افزود: طرح های محدوده های بازآفرینی شهری با رویکرد حل مشکلات متعدد اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و کالبدی ساکنان آن حفظ و احیا بافت های تاریخی تهیه و تعیین گردیده اند.

رنجبران با اشاره به اقدامات این حوزه در بافت تاریخی بیان کرد: اقدامات صورت گرفته در این حوزه شامل تملک و مرمت تعدادی از خانه های تاریخی است که در راستای حفظ و احیا بناهای واجد ارزش، ایجاد خانه های بوم گردی با هدف جذب توریست و توسعه گردشگری انجام شده است. 

وی اضافه کرد: بهسازی، جداره سازی و کفسازی محلات کلپا، حاجی و کبابیان با رویکرد بازآفرینی صورت پذیرفته، پروژه مرمت بازار نهاوند، جداره سازی مرکزی تویسرکان ، محوطه سازی پارک جنوبی یخچال میرفتاح ملایر و طرح بهسازی و نوسازی شهرستان فامنین در دست اقدام  است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان همدان در پایان خاطرنشان ساخت: از دیگر اقدامات انجام شده در این اداره کل و در راستای حفظ بافت تاریخی، پیاده راه سازی خیابان بوعلی، خیابان اکباتان و کمک به ساخت جداره سازی و بهسازی میدان امام (ره) است.