شناسهٔ خبر: 75803 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی تشریح کرد

ارتباط شرق فارس به محور ترانزیت جم – عسلویه با تكميل محور فسا- جهرم- قیر

زاهدي معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی فارس گفت: با تكميل محور فسا- جهرم- قیر ارتباط شهرستانهای شرقی فارس به محور ترانزیت جم – عسلویه برقرار خواهد شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، محور در دست احداث راه اصلی فسا، جهرم، قیر به طول ۱۵۰ کیلومتر ارتباط شهرستانهای شرق استان به محور ترانزیت جم- عسلویه را برقرار می سازد.

جعفر زاهدی معاون مهندسی و ساخت این اداره کل گفت: طول محور اصلی فسا- جهرم و قیر ۱۵۰ کیلومتر می باشد که در سه حوزه شهرستانهای فسا- جهرم و قیر در دست احداث است.

وی افزود: این محور به صورت یک محور فرعی بوده و هم اکنون در قطعات مختلف در دست اجرا می باشد و ۲۶ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است.

زاهدی تصریح کرد: در حوزه شهرستان فسا ۶ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در دست اجرا می باشد و در حوزه شهرستان قیر نیز ۱ قطعه به طول ۱۰ کیلومتر در محدوده گردنه مبارک آباد در دست اجرا می باشد و ۱ قطعه نیز به طول ۲۰ کیلومتر حد فاصل شهرستان قیر به سمت جهرم که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی فارس اذعان داشت: در حوزه شهرستان جهرم این پروژه در دو قطعه در دست اجرا می باشد که قطعه ۱ به طول ۱۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصد در دست اجرا است و قطعه ۲ نیز از قطب آباد به سمت فسا به مناقصه رفته و پیمانکاران آن مشخص گردیده و به زودی آغاز می شود.

وي در خصوص  دیگر مزیت های این طرح اضافه کرد: با بهره برداری از این محور بدلیل نداشتن پل و تونل می تواند به عنوان یکی از مسیرهای عبور بارهای ترافیکی از جنوب کشور ، بندرعباس به سمت مرکز کشور استفاده شود.

زاهدی اظهار امیدواری کرد با ارتقاء این محور از فرعی به اصلی به جز مزیت های یاد شده با بهره برداری آن بتوانیم شاهد کاهش ترافیک محورهای هم جوار و سهولت در تردد سه شهرستان و کاهش تلفات و خسارات باشیم.