شناسهٔ خبر: 75834 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون اداره‌کل راهداری اردبیل خبر داد

جلوگیری از ۵۸۶ مورد ساخت و سازغیرمجاز و تجاوز به حریم راه

رفع تجاوز معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از شناسائی، توقف و قلع و قمع ۵۸۶ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و سازغیرمجاز در استان خبــر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیـــل، علی صبحی، معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان بیله‌سوار گفت:  از این تعداد، ۲۴۲ مورد ساخت‌و‌ساز غیرمجاز، شناسایی و به ۲۶۵ مورد توقف و اخطار ساخت داده شد و ۷۹ مورد دیگر نیز با هماهنگی و و اخذ دستور قضایی در هشت‌ماه گذشته قلع‌و‌قمع شده است.

وی با قدردانی از حمایت‌های دادگستری کل استان افزود: گشت‌های راهداری بطور مرتب در محورها حضور فعال دارند و در مدت یادشده توانستند ۹۴۶ مورد تابلوی تبلیغاتی غیرمجاز در حریم قانونی راه را شناسائی، برخورد و قلع و قمع کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل راه و حریم آن را به عنوان سرمایه ارزشمند ملی دانست و تصریح کرد: راهداران پرتلاش برای حفاظت و صیانت از این مهم باهمه توان تلاش کرده و با متخلفان نیز به شدت برخورد می‌کنند.

صبحی، با اشاره به اقدامات مستمر راهداران پرتلاش استان در نگهداری از راه‌ها، نصب هزار و ۸۴۰ متر حفاظ در پرتگاه‌ها و آبروها، تعمیر دو هزارو ۴۸۰ شاخه گاردریل‌های آسیب‌دیده، تهیه و نصب ییش از سه هزارعدد تابلوهای الزامی راه‌ها و تسطیح ۹۷۵ کیلومتر حریم راه را ازجمله اقدامات معاونت راهداری در هشت‌ماه گذشته عنوان كرد.