شناسهٔ خبر: 75850 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نتایج برگزاری هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده

درخواست مشارکت بخش خصوصی سه کشور در پروژه‌های ایستگاهی راه‌آهن ایران/ حضور بیش از ۲۰ کشور و ۴۰۰ شرکت داخلی در بزرگ‌ترین رویداد ریلی

هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده در تاریخ ۲۰ الی ۲۲ آبان‌ماه سال جاری که برای نخستین بار در آسیا و خاورمیانه با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، شهردار تهران و جمعی از مدیران ارشد اتحادیه بین المللی راه‌آهن‌ها برگزار شد، به دلیل نتایج مطلوب و بازتاب بالا در سطح بین المللی مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده در تاریخ ۲۰ الی ۲۲ آبان‌ماه ۱۳۹۸ به میزبانی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با همکاری اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها (UIC﴾ برای نخستین بار در آسیا و خاورمیانه برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی: ایستگاه های راه آهن باید به قلب تپنده شهر و کانون تردد مردم و بخشی از زندگی آن ها تبدیل شود.

در این همایش بین المللی بیش از ۴۰۰ شرکت کننده داخلی از وزارت راه و شهرسازی، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شهرداری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، مشاوران و پیمانکاران ایستگاه‌ها، شرکت‌های حمل‌ونقلی و دانشگاه‌ها حضور داشتند.

در این رویداد که با مشارکت فعال تیم مدیریتی و کارشناسی اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها متشکل از رئیس اجرایی UIC به همراه رئیس بخش مسافری و دیگر مسئولین مرتبط برگزار شد، بیش از ۲۰ کشور جهان همچون فرانسه، انگلستان، المان، بلژیک، اسپانیا، هلند، سوئد، ایتالیا، دانمارک، روسیه، مقدونیه، چین، مالزی، هند، ترکیه، قرقیزستان، آذربایجان، پاکستان، افغانستان. سوریه و ...  حضور داشتند.

همچنین بیش از ۷۰ شرکت کننده بین‌المللی از راه‌آهن‌ها، شرکت‌های حمل‌ونقلی و زیربنایی ریلی، مراکز تحقیقاتی و اساتید دانشگاه‌های معتبر به همراه سفرا و رایزن‌های کشورهایی چون  لهستان، اسپانیا، هند، ایتالیا و اتریش در هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده  مشارکت کردند.

در این همایش ۱۱۲ مقاله داخلی و خارجی همراه با ۳۳ سخنران خارجی و ۳۵ سخنران داخلی به ارائه مقالات و مباحث خود حول محورهای هشتگانه تعیین شده در خصوص مسائل تخصصی مرتبط با ایستگاه‌‌ها پرداختند.

در خلال برگزاری هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده، میزگرد مدیران عامل و مدیران ارشد راه‌آهن‌های ایران، آذربایجان، پاکستان، هند، افغانستان و سوریه با رئیس اجرایی و مدیران UIC و مدیران عامل ایستگاهی راه‌آ‌هن سوئد و بررسی طرح عمل و برنامه‌های آتی «اتحادیه‌ راه‌آهن‌ها» برگزار شد.

همچنین جلسات دوجانبه با بخش مسافری UIC، فدراسیون مسافری اروپا، روسای ایستگاه‌های راه‌آهن‌های اسپانیا، روسیه، ترکیه و اساتید دانشگاهی و نیز جلسه با سفرای کشورها از جمله اسپانیا و لهستان در خصوص موضوعات دوجانبه و بررسی راه‌های همکاری برگزار شد.

از نتایج مطلوب کنفرانس «هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده»، می‌توان به درخواست مشارکت مراکز تحقیقاتی و بخش خصوصی آلمان، بلژیک و ایتالیا، در پروژه‌های ایستگاهی راه‌آهن ایران اشاره کرد.

مدیرعامل راه‌آهن: ایستگاه های راه آهن دروازه ای برای ارتباط شهرها هستند،

در همین راستا، شرکت کنندگان خارجی از ایستگاه راه‌آهن‌های اصفهان بازدید فنی داشتند و میزگردی در مورد طرح‌های توسعه این ایستگاه ها برگزار شد.

شایان ذکر است، با تلاش و پشتکار روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، «هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده» در E-NEWS اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها و در خبرگزاری‌های داخلی و خارجی از بازتاب بالایی خبری برخوردار بوده است.

گفتنی است، برگزاری «هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده» علاوه بر وزیر راه و شهرسازی مورد توجه مقامات ارشد کشور نیز قرار گرفته و از آن به عنوان دستاورد بزرگی در عرصه حمل‌ونقل ریلی یاد کرده‌اند.

مدیر اجرایی UIC: ایستگاه راه آهن فقط یک هاب حمل‌ونقل نیست، بلکه محلی برای تعاملات شهروندان است که اگر مورد غفلت قرار گیرد به بحران و معضلی در آینده تبدیل می‌شود.