شناسهٔ خبر: 75941 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در دیدار وزیر تجارت و صنعت عمان با وزیر راه و شهرسازی کشورمان مطرح شد

تاکید بر توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی و ترانزیتی

دیدار وزیر تجارت و صنایع عمان با وزیر راه و شهرسازی ایران در دیدار وزیر تجارت و صنعت عمان با وزیر راه و شهرسازی ایران بر بر توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی و روان‌سازی ترازیت بود و بر ضرورت امضا موافقتنامه حمل‌ونقل دریایی و کشتیرانی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بعد از ظهر روز شنبه شانزدهم آبان‌ماه  جلسه ملاقات محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ایران با علی بن مسعود السنیدی وزیر تجارت و صنایع عمان و رئیس طرف عمانی کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و عمان در ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

تمرکز دو طرف در این جلسه بر توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی  و روان‌سازی ترازیت بود و بر ضرورت امضا موافقتنامه حمل‌ونقل دریایی و کشتیرانی تاکید شد.

طرف عمانی علاقه مندی کشور خود برای حضور شرکت‌های ایرانی به عنوان پیمانکار و مشاور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی و حمل‌ونقلی را مطرح کرد که مورد توجه وزیر راه و شهرسازی ایران قرار گرفت و پیشنهاد شد، همزمان با میزبانی توافقنامه عشق‌آباد، همایشی با هدف معرفی پروژه های عمرانی برگزار و محفلی برای حضور شرکت‌های تراز اول ایرانی و آشنایی با پروژه‌های کشور دوست و همسایه عمان فراهم شود.