شناسهٔ خبر: 76054 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد

تخفیف‌های ویژه ‌به خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا در بندر چابهار

حسن زاده معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بندر چابهار، پتانسیل فوق العاده ای برای همه روش های حمل و نقل دریایی از جمله ترانزیت و ترانشیپ دارد، گفت: بندر چابهار در مقایسه با بنادر داخلی و برخی بنادر منطقه بهترین دسترسی دریایی را دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد علی حسن زاده در نشست اتاق فکر سازمان سازمان بنادر و دریانوردی با موضوع « نقش چابهار در توسعه تجارت و تعاملات منطقه ای» گفت: بندر چابهار به عنوان بندر اقیانوسی و برای انجام فعالیت های ترانشیپی ( انتقال کالا از یک وسیلۀ حمل به‌‌وسیلۀ حمل دیگر) بهترین مکان بندری قلمداد می شود.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: در مسیرهای اصلی دریانوردی از آسیا به اروپا، بنادر اقیانوسی کمترین انحراف را دارند که بندر چابهار ایران از این حیث بهترین موقعیت دریایی را دارد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر با تأکید براینکه اولویت  سازمان بنادر و دریانوردی در چابهار، رونق تجارت کشور است، افزود: سازمان بنادر در جهت توسعه بندر چابهار  به خطوط کشتیرانی و به صاحبان کالای این منطقه  تخفیف می دهد.

حسن زاده با بیان اینکه « سازمان بنادر بر اساس توافقنامه های امضاء شده، تعرفه ترجیحی ارائه می دهد»، گفت: ارائه تخفیف به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، منوط به ارائه سرویس حمل دریایی این شرکت در بندر چابهار است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی افزود: صاحبان کالا و بخش های خصوصی که کالاهایشان را از بندر شهید رجایی به بندر چابهار بیاوردند مشمول تخفیفات ویژه سازمان بنادر می شوند.

 به گفته حسن زاده ، بندر چابهار در دو مقطع تاریخی به اقتصاد و معیشت کشور کمک کرد؛ یک بار در جنگ تحمیلی و با از بین رفتن زیرساخت های بنادر خرمشهر و امام خمینی( ره) و یک بار دیگر هم در شرایط کنونی کشور کمک کرده است.

وی با انتقاد از اینکه « سال هاست که بندر چابهار نادیده گرفته می شود » ، ابراز امیدواری کرد: با پشتیبانی و حمایت همه دستگاه ها و شرکت های دولتی و غیر دولتی ذی نفع در چابهار، بتوانیم از این ثروت ملی و  موقعیت فوق العاده بدرستی بهره ببریم.