شناسهٔ خبر: 76269 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشاور امور زنان و خانواده خبر داد

نقش آفرینی زنان در کاهش تصادفات جاده‌ای

مهری صفری مشاور زنان و خانواده وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه پویش ملی زنان و خانواده برای کاهش سوانح جاده ای راه اندازی می‌شود، گفت: نقش زنان در فعالیت‌های حوزه راه و شهرسازی با حمایت‌های وزیر، تقویت شده است.

مهری صفری، مشاور زنان و خانواده وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی و در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت حمل‌و‌نقل با امور زنان و خانواده گفت: این تفاهم‌نامه در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی است و امور بانوان به این منظور در گام نخست اقدام به تشکیل کارگروه‌های تخصصی حمل‌و‌نقل کرده است.

مشاور زنان و خانواده وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در کارگروه مشترک بانوان و حمل‌و‌نقل، متخصصان، فعالان حوزه زنان، اعضای سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، نمایندگانی از معاونت حمل‌و‌نقل و نمایندگانی از سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، شرکت فرودگاه‌ها و راه آهن جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.

به گفته صفری، بر اساس بند اول تفاهم نامه، پویش ملی زنان و خانواده در کاهش سوانح جاده‌ای راه‌اندازی می‌شود. 

وی با اشاره به تجربه های دنیا در بهره مندی از ظرفیت‌ها و پتاسیل زنان در موضوعاتی همچون حفاظت از محیط زیست و فرهنگ‌سازی در شقوق حمل و نقل توضیح داد: در ایران سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌هایی وجود دارند که فعالیت‌های خوبی انجام داده‌اند اما جای کار بیشتری وجود دارد.

صفری حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی را در امضای تفاهم‌نامه موثر خواند و تصریح کرد: نقش زنان در فعالیت‌های حوزه راه و شهرسازی با حمایت‌های وزیر تقویت شده است.