شناسهٔ خبر: 76298 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشارو وزیر در امور بانوان مطرح کرد

زنان سرپرست در اولویت ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن/ تکمیل بانک اطلاعاتی بانوان توانمند/ ۱۱برنامه وزارتخانه برای بانوان

صفری مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان و خانواده سیاست‌ها و برنامه‌های عملی دفتر امور زنان و خانواده را در ۱۱ محور برای سال‌های ۹۸ و ۹۹ تشریح کرد و گفت: زنان سرپرست خانوار و زنان دارای همسر و فرزند معلول در اولویت ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهری صفری، مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده در نخستین نشست سراسری مشاوران امور بانوان حوزه ستاد، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه که در مشهد مقدس برگزار شد با اعلام این مطلب که بانک اطلاعاتی بانوان توانمند در مجموعه وزارت راه و شهرسازی تکمیل می‌شود، گفت: سیاست‌ها و برنامه‌های عملی بانوان در ۱۱ بخش توسط وزیر راه و شهرسازی به شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و ادارات کل استان‌ها ابلاغ شده و باید اجرایی و عملیاتی شوند.

صفری در بیان این ۱۱ سیاست اعلام کرد: ارتقا آگاهی فردی زنان نسبت به حقوقشان و مسئولیت‌های اجتماعی، فردی  و خانوادگی، تشکیل گروه‌های هم‌اندیشی با صاحب‌نظران و متخصصان به منظور بررسی مسائل زنان در حوزه راه و شهرسازی، تلاش برای برقراری عدالت جنسیتی در حوزه‌های فعالیت و تمهید زمینه‌های مطالعاتی و برنامه‌‌ریزی جهت ارتقا وضعیت فرهنگی و اجتماعی در حوزه بانوان بخشی از سیاست‌های ابلاغی است.

 به گفته صفری ظرفیت‌سازی و شناسایی بانوان توانمند برای به‌کارگیری آنان در سطوح مدیریتی، قوانین و مقررات، افزایش سهم مشارکت زنان در نهاد‌های سیاست‌گذاری. تصمیم‌گیری و تصمیم سازی، ترویج مولفه‌های موثر و تحکیم خانواده و ارائه الگوی اسلامی-ایرانی، بخش دیگری از سیاست‌های ابلاغی وزیر به شرکت‌ها و سازمان‌ها در حوزه بانوان است.

مشاور وزیر در امور بانوان همچنین شناخت مشکلات زنان شاغل به منظور کاهش مشکلات و افزایش میزان رضایت‌مندی و تعهد نسبت به سازمان، اطلاع رسانی اقدامات جهت افزایش انگیزه زنان مجموعه و در نهایت ارتقا تعادل کارو زندگی را از دیگر سیاست‌های ابلاغی برشمرد.

صفری انتصاب معاونان زن را در حوزه معماری و شهرسازی و سازمان هواشناسی از گام‌های دولت و وزارتخانه راه و شهرسازی برای بکارگیری زنان در سطوح مدیریتی ارزشمند خواند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اسامی بانوان توانمند بعد از تکمیل در بانک اطلاعاتی به کمیته انتصابات وزارت راه و شهرسازی رفته و در آنجا با تایید وزیر راه و شهرسازی اقدامات بعدی برای انتصاب بانوان انجام می‌شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان همچنین از دیگر مساعدت‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه بانوان را طرح اقدام ملی مسکن عنوان کرد و گفت: در شروط ثبت نامی زنان سرپرست خانوار و زنانی که همسر و فرزند معلول دارند در اولیت ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن هستند.