شناسهٔ خبر: 76323 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل بانک توسعه تعاون خبر داد

سهم ۱۵۰۰ میلیارد تومانی بانک توسعه تعاون در توسعه حمل و نقل ریلی

مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل در راه آهن مدیرعامل بانک توسعه تعاون در مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ونقل که در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: بانک توسعه تعاون برای پرداخت تسهیلات به بخش ریلی ۱۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حجت‌الله مهدیان، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ونقل که در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های بانک‌های توسعه‌ای اظهار داشت: 15 درصد منابع این بانک دولتی و 85 درصد منابع از طریق سپرده حاصل می‌شود.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های بانک‌های توسعه‌ای این است که  برخلاف بانک‌های تجاری به قصد انتفاع و سودآوری تاسیس نمی‌شوند. البته حداقل باید به نقطه سر به سر برسند.

مهدیان یادآور شد: بانک توسعه تعاون از بدو تاسیس تلاش کرده نقش پررنگی در سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌های ملی داشته باشد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به حضور این بانک در بین چهار بانکی که اسناد عاملیت پرداخت تسهیلات به شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی از محل وجوه اداره شده و منابع داخلی را با شرکت راه‌آهن امضا کرده است، گفت: بانک توسعه تعاون برای پرداخت تسهیلات به بخش ریلی ۱۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته است. امیدواریم تفاهم‌نامه امروز منشا خیر و برکت برای صنعت حمل‌ونقل ریلی باشد.