شناسهٔ خبر: 76324 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

پیام وزیر راه و شهرسازی به بانوان خانواده وزارت راه و شهرسازی:

نقش بانوان در کاهش آسیب‌های اجتماعی/ نقش مهم بانوان در پیشبرد اهداف وزارتخانه

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در پیامی بر حضور موثر بانوان در پیشبرد اهداف وزارتخانه تاکید کرد و گفت: در عرصه اجتماعی و سیاسی کشور نسل جدید زنان تحصیلات دانشگاهی را هدف قرار داده‌اند و در این راه شاهد موفقت‌های چشمگیر زنان بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، متن پیام محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به شرح زیر است:

ضمن عرض پوزش از اینکه به رغم برنامه‌ریزی تنظیم شده قبلی نتوانستم در جمع شما حضور یابم، امیدوارم این نشست هم‌اندیشی به برکت وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) منشا برکات زیادی برای خانواده وزارت راه و شهرسازی باشد.

بانوان چه در محیط خانواده و چه در محیط کاری همیشه منشا خیر، مهر و تحول بوده‌اند. از دیرباز و در پیمودن مسیر زندگی زنان همواره دوشادوش مردان چه در صحنه علم‌آموزی و چه در کار و همچنین بهره‌مندی از انواع هنر و مهارت در زمینه‌های مختلف نقش مهمی داشته‌اند.

در طول سالیان دراز زنان با مدیریت خانه، فرزندان، مزارع و بعدها حوزه صنعت و خدمات بدون هیچ ادعایی تامین امنیت و رفاه بخش قابل توجهی را برعهده می‌گرفتند.‌

در عرصه اجتماعی و سیاسی کشور، نسل جدید زنان، تحصیلات دانشگاهی را هم هدف قرار دادند تا همواره در یکی از رده‌های بالای تحصیلات عالیه قرار داشته باشند و در این راه شاهد موفقیت‌های چشمگیر زنان در عرصه‌های علمی بوده‌ایم.

این هم‌اندیشی فرصت مغتنمی در جهت تبیین دستاوردهای وزارت متبوع در حوزه زنان و خانواده و برنامه‌های در دست اقدام است، چرا که برنامه‌های ما جز با مشارکت و همراهی زنان همکار شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و استان‌ها به نتیجه نمی‌رسد و جا دارد در چنین جمعی مورد اشاره و واکاوی دقیق قرار گیرد.

از شورای امور بانوان وزارت راه و شهرسازی انتظار می‌رود با سیاستگذاری، تعیین خط مشی و برنامه‌ریزی صحیح و یک‌پارچه و منسجم در حوزه توانمندسازی بانوان وزارتخانه گام موثری برداشته و با شناسایی ظرفیت‌ها، کاستی‌ها و ارایه راهکارهای کارآمد و نو بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی محیط کار را کاهش دهند.

در وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه همواره باید تاکید ما بر الگوی برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری "حساس به جنسیت" در زمینه‌های عدالت جنسیتی در تصدی پست‌ها، توجه به کاهش تعارضات کار و خانه برای کارکنان زن، ارتقای استانداردهای زندگی زنان، آموزش‌های سبک زندگی زنان، مهارت‌های فرزندپروری و حتی در صورت نیاز مداخلات مشاوره‌ای باشد.

مطالبه ما از شورای زنان و وزارتخانه متبوع توجه ویژه به بررسی وضعیت زنان، خانواده و جوانان با توجه به مسایل فرهنگی حاکم، ترکیب جمعیتی و برش استانی است.

این وزارتخانه پتانسیل‌های خلاق فراوانی دارد که نیمی از جمعیت فعال آن را زنان تشکیل می‌دهند. توجه به برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری صحیح در شناسایی و بکارگیری آن می‌تواند مباعث کاهش آسیب‌ها باشد.

در پایان سخن، حضور شما را در این نشست به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم تداوم و استمرار این حضور و حمایت و همراهی در حوزه زنان و خانواده منجر به اتفاقات خجسته و مثبت شود تا بتوانیم قدمی موثر برای اعتلای جایگاه زنان و خانواده هایشان در این وزارتخانه برداریم.

برچسب‌ها: