شناسهٔ خبر: 76334 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری عنوان کرد

تحقق ۱.۵ برابر تعهد به رییس جمهور در انتظار قیر

راه روستايي سرپرست معاونت راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و‌نقل جاده ‌ای گفت:  در صورت تامین ۱۰۰ هزار تن قیر، ۱.۵ برابر تعهدات سازمان در قبال طرح ابرار (اقدام برای راه‌های اولیت دار روستایی) طی ۶ ماه انجام می‌شود.

رضا اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته حمل‌ونقل بیان داشت: بخش اعظم حمل‌ونقل کشور روی جاده‌ها انجام می‌شود و مسئولیت بسیار سنگینی به منظور نگهداری از راه‌ها و مدیریت ناوگان و بخش‌های کالا و مسافر بر دوش تلاش گران این عرصه قرار دارد.

وی افزود: شاهد بودیم که امسال وظیفه ساخت و نگهداری راه‌های روستایی به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با هدف ساخت ۱۳ هزار کیلومتر راه روستایی و تکمیل روسازی راه‌های روستاهای بالای ۲۰ خانوار محول شد.

سرپرست معاونت راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: در این معاونت سعی شد روش جدیدی برای ساخت راه های روستایی طراحی شود تا دیگر شاهد پروژه های نیمه تمام نباشیم. از این رو با اتکا به ماشین آلات و امکانات سازمان و با تدبیر وزیر راه و شهرسازی ۲۰۰۰ کیلومتر راه روستایی از بین پروژه‌های نیمه کاره شناسایی و مقرر شد، ادارات کل در استان‌ها با  ۱۵۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و اکیپ‌های راهسازی آنها را تکمیل کنند.

اکبری به روند اجرای طرح ابرار «اقدام برای راه‌های اولویت دار روستایی» اشاره کرد و گفت: برخی استان‌ها با استفاده از مشارکت محلی و دهیاری ها عملیات خاکی را تمام و اعلام کردند که ظرفیتی برای تعریف راه‌های روستایی جدید وجود دارد.

 وی افزود: با در نظر گرفته نظرات و برآورد کلی به این جمع‌بندی رسیدیم که این امکان وجود دارد که به جای ۲۰۰۰ کیلومتر، ۳۶۰۰ کیلومتر راه روستایی را آماده روسازی کنیم و در صورتی که قیر مورد نیاز به موقع تامین شود بتوانیم تمام پروژه‌ها را تا پایان امسال یا پایان سال مالی ۹۸ به طور کامل تحویل دهیم.

سرپرست معاونت راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: در جلسه با وزیر راه و شهرسازی اعلام شد، اگر ۱۰۰ هزار تن قیر برای راه های روستایی تامین شود این امکان وجود دارد روزی ۲۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در عرض ۶ ماه معادل ۳۶۰۰ کیلومتر تحویل داده شود.

اکبری بیان داشت: در حال برنامه‌ریزی برای انجام این کار هستیم تا بتوانیم بخشی از قیر مورد نیاز را از محل قانون بودجه  و بخش دیکر را به صورت خرید مستقیم تامین کنیم.

وی تصریح کرد: در صورت تامین قیر مورد نیاز یک تحول عظیم در حوزه راه‌های روستایی رخ خواهد داد و در آن صورت ما توانسته ایم ۱.۵ برابر تعهد خود به رییس جمهوری را عملیاتی کنیم.