شناسهٔ خبر: 76445 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در نشست مشترک گمرک ایران و سازمان بنادر و دریانوردی مطرح شد

حذف فرآیندهای موازی بندر و گمرک/ تسهیل در برقراری ارتباط سیستمی و تامین و مبادله اطلاعات اسنادی

جلسه در نشست مشترک رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر "تسهیل در برقراری ارتباط سیستمی و تامین و مبادله اطلاعات اسنادی" و "تسریع در طراحی و اجرای سیستم تجارت فرامرزی"تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در این نشست که به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی و با حضور تعدادی از معاونین و مدیران ارشد دو سازمان برگزارشد، طرفین با اشاره به تداوم رو به رشد فعالیت های دریایی در زنده نگه داشتن تجارت خارجی و اقتصاد کلان کشور، علی رغم فشارهای اقتصادی، بر حذف فرآیندهای موازی بین بندر و گمرک از جمله مانیفست، قبض انبار و بیجک به منظور تسریع در فرآیند خدمات رسانی به صاحبان کالا تصریح شد.

هماهنگی برای عملیاتی و اجرایی سازی سرویس های نرم افزاری جدید، مدیریت یکپارچه ( بیجک یکپارچه الکترونیکی) و ارائه فرمت استاندارد برای مانیفست‌های بارنامه از دیگر موضوعاتی بود که در نشست رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، دراین نشست، با تاکید بر لزوم شفاف سازی و تسریع در تبادل اطلاعات و ارتباطات الکترونیک بین دو مجموعه، رویکرد دولت جهت برنامه ریزی برای تبدیل اقتصاد دیجیتالی به اقتصاد هوشمند مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.