شناسهٔ خبر: 76526 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مديركل دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

صنعت حمل‌ونقل یکی از منابع جایگزین درآمد نفت است

ترانزیت مديركل دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه «حمل‌و‌نقل و ارتباطات در مناسبات اجتماعی و اقتصادی جهان امروز نقش و جایگاه ویژ‌ه‌‌ای دارد» تصریح کرد: این درحالی است که بسیاری از کارشناسان اقتصادی کشور بر این باورند که صنعت حمل‌و‌نقل می‌تواند به عنوان یکی از منابع درآمدی جایگزین درآمد نفت باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حسین متولی حبیبی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان در مراسم گرامیداشت هفته حمل‌و‌نقل، رانندگان و راهداری در استان یزد اظهار داشت: حمل‌و‌نقل و ارتباطات در مناسبات اجتماعی و اقتصادی جهان امروز نقش و جایگاه ویژه ای دارد. این درحالی است که بسیاری از کارشناسان اقتصادی کشور بر این باورند که صنعت حمل و نقل می تواند به عنوان یکی از منابع درآمدی جایگزین درآمد نفت باشد.

وی ادامه داد: کشور ما با ۲۴ مرز ترانزيتي زميني  مشترک با هفت كشور همسايه و برخورداری از پايانه هاي مرزي مجهز و ۷۴۶ مجتمع خدماتي ـ رفاهي با امكانات لازم در دست بهره برداري، می تواند دررونق اقتصاد منطقه اي و مناسبات حمل ونقلي ميان كشورها نقش آفرين باشد.

متولی اظهار داشت: کل شبكه راه های جاده‌ای جمهوری اسلامی ايران حدود ۲۲۰ هزار كيلومتر است  که از این میزان، ۲هزار و ۴۰۱ کیلومتر آزاد راه، ۱۸ هزار و ۱۲۲ کیلومتر بزرگراه، ۲۵ هزار و ۸۱۴ کیلومتر راه اصلی، ۴۲ هزار و ۵۳۶  کیلومتر راه فرعی و ۱۳۲ هزار و ۴۸۰ کیلو متر راه فرعی است.

​مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین افزود: از مجموع شبکه راه های جاده ای کشور، ۳۴ هزار و ۶۳۳ كيلومتر، راه های شرياني و  ۲۵ هزار و ۲۳۳ كيلومتر آن را شبكه راه هاي ترانزيتی كشور تشكيل مي‌دهند كه به طور عمده بر مبنای شبكه بزرگراه های آسيایی كميسيون اسكاپ سازمان ملل متحد قرار دارد

 وی خاطر نشان کرد: شبکه راه های استان یزد شامل ۶۸۶ کیلومتر بزرگراه، ۶۵۷ کیلومتر راه اصلی، ۹۸۵ کیلومتر راه فرعی و دو هزار و ۵۷۹ کیلومتر راه روستایی است.

گفتنی است، در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری دراستان یزد از فعالان بخش حمل و نقل و راهداری و راننده و راهدار نمونه استان با اهداي لوح تقدیر، تجلیل شد.