شناسهٔ خبر: 76674 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با رونق بازار خرید و فروش امتیاز مسکن اقدام ملی؛

هشدار جدی وزیر راه و شهرسازی به دلالان

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «دولت در نظر دارد خطوط حومه‌ای را افزایش دهد و در مسیر توسعه قطارهای حومه‌ای گام بردارد» گفت: با توسعه قطارهای حومه ای گام موثری در جهت کاهش آلودگی هوا و تلفات رانندگی برداشته می شود که یک جلوه از تحقق برنامه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی در حاشیه آیین بهره برداری از ۲۴۳ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو در ایستگاه راه آهن تهران اظهار داشت: امروز شاهد برداشته شدن گام بزرگی هستم. دولت یازدهم و دوازدهم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری پنج مرکز استان را به شبکی ریلی متصل کرد و به طور طبیعی نیازمند ناوگان برای بهره‌برداری بود که فقط این اتفاق با باور توان تولید داخل می‌توانست رقم بخورد.

وی افزود: امروز شاهد قرار گرفتن صنعت داخلی در مسیر شکوفایی هستیم و تمام حلقه‌های مفقوده به شرکت‌های دانش بنیان متصل شده است و وابستگی ما به خارج روز به روز کمتر می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تمهیدات دولت برای حمایت از تولید داخل از محل منابع ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و تبصره ۱۸ قانون بودجه عملیاتی و همچنین با نوسازی ناوگان فرسوده سرمایه فراموش شده احیا شده است.

اسلامی بیان داشت: دولت در نظر  دارد خطوط حومه‌ای را افزایش دهد و در مسیر توسعه قطارهای حومه ای گام بردارد. زیرا اعتقاد داریم با توسعه قطارهای حومه ای گام موثری در جهت کاهش آلودگی هوا و تلفات رانندگی برداشته می شود که یک جلوه از تحقق برنامه است.

وی یادآور شد: بازسازی و آراستگی قطارها نیز در دستور کار راه آهن قرار گرفته است. همچنین امروز شاهد بکار‌گیری سیستم جابجایی معلولان به وسیله رمپ متحرک و ویلچر هستیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مراحل قانونی تاسیس شرکت قطارهای حومه ای را پشت سر گذاشته‌ ایم و برای عملیاتی شدن آن در سال ۹۹ تلاش می کنیم.

اسلامی در خصوص مدیریت مترو هشتگرد پس از بهره‌برداری گفت: مدیریت مترو هشتگرد در اختیار شرکت بهره برداری مترو تهران قرار داده شده است.

اسلامی با اشاره به افزایش فرصت‌های شغلی با توجه به فعالسازی خطوط تولید شرکت‌های واگن‌سازی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ما بیکاری کارگران واگن پارس بود که امسال با افزایش سفارشات و تولید در این مجموعه، رکورد ۲۰ ساله تحویل سفارشات در واگن‌ها شکسته شد.

وی همچنین تاکید کرد: خرید و فروش امتیاز مسکن ملی یک تخلف است و امتیاز مسکن ملی قابل خرید و فروش نیست بنابراین هر کسی که نسبت به خرید و فروش امتیاز مسکن ملی اقدام کند، کدملی و کد رهگیری وی از سامانه حذف می‌شود.