شناسهٔ خبر: 77185 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاد‌ای مطرح کرد

تمهیدات راهداری برای مقابله با بارش‌ها در شرق کشور

حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، تمهیدات این سازمان در برابر بارش‌های سه روز اخیر در استان‌های مختلف به ویژه شرق کشور را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، حیدر مطاعی معاون راهداری این سازمان با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های کشور اظهار داشت: طی سه روز اخیر در برخی از استان‌ها بارندگی‌هایی وجود داشته و  از شب گذشته و صبح امروز نیمه شمالی کشور از شمال غرب تا شمال شرق و همچنین نیمه شرقی کشور از خراسان شمالی تا جنوب سیستان و بلوچستان شاهد بارندگی های شدید بوده ایم.

وی افزود: در محورهای برون شهری استان‌های خراسان رضوی وخراسان جنوبی بارش‌ها به شکل برف و در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان به شکل باران گزارش شده و در حال حاضر نیز این بارندگی ادامه دارد، همچنین در برخی از محورها و جاده‌های استان خراسان رضوی کولاک نیز گزارش شده است.

معاون راهداری سازمان افزود: در استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان آب رودخانه‌ها بالا آمده و سبب شده برخی محورهای فرعی زیر آب برود و روی جاده را بپوشاند، از همین رو برخی راه‌های فرعی این دو استان مسدود است.

وی یادآور شد: سیلاب به تأسیسات سنگین راه‌ها و جاده‌ها به ویژه پل‌های جاده‌ای خسارتی وارد نکرده است.

مطاعی افزود: محورهای زاهدان - میرجاوه، جاسک – کنارک و میناب – جاسک از راه‌های اصلی مسدود در دو استان جنوب شرقی هستند و به رغم این که بارندگی‌ها شدت یافته اما بر اساس گزارش سازمان هواشناسی تا اواخر امشب از حجم بارندگی‌ها در دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان کاسته خواهد شد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، مشکل اصلی تردد در جاده‌های برفی و بارانی را محور باغچه – تربت حیدریه در خراسان رضوی و در گردنه رباط سفید این محور برشمرد و افزود: در این منطقه بارش سنگین برف گزارش شده و برخی خودروها در گردنه رباط سفید متوقف شده اند که با همکاری راهداری و پلیس راهور علاوه بر این که تردد در این محور مسدود شده، در تلاشیم تا این جاده از خودروها تخلیه شود، ضمن این که راهداران در این منطقه به خودروهای گرفتار در برف امدادرسانی کرده اند.

وی افزود: بارش سنگین برف در محور باغچه‌–‌تربت حیدریه به صورت کولاک بوده و همچنان به شدت ادامه دارد که به محض فروکش کردن، همه محورهای مسدود آزادسازی خواهند شد.

مطاعی تاکید کرد: گره ترافیکی محور باغچه- تربت حیدریه نیز برطرف شده ولی امشب تا فردا صبح تربت حیدریه به باغچه مسدود خواهد بود؛ محورهای فرعی این منطقه از خراسان رضوی مانند تربت جام به صالح آباد نیز مسدود هستند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: بارش برف هیچ مشکلی برای محورها ایجاد نکرده اما به دلیل همزمانی بارش برف با کولاک که سبب کاهش ایمنی تردد شده است، این محورها مسدود اعلام شده است، با این حال نیروهای راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به طور مرتب در محورهای خراسان رضوی در تردد هستند تا به خودروهای گرفتار در برف امدادرسانی کنند.