شناسهٔ خبر: 77198 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد

عزم راسخ بندر چابهار برای افزایش ظرفیت انبارش و استانداردسازی انبارها/ ساخت ۲ انبار چند منظوره با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در چابهار

بندر شهید کلانتری چابهار مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت انبارش کالای بندر چابهار به تناسب زیرساخت‌های ایجاد شده با احداث انبارهای جدید و بازسازی ۳ انبار موجود افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی درباره افزایش ظرفیت انبارش و استاندارسازی انبارهای بندر چابهار، اظهار کرد: با توجه به افزایش ظرفیت بندر چابهار، عدم محدودیت در پذیرش کالا و کشتی و برنامه واردات بخشی از کالاهای اساسی مورد نیاز کشور توسط ۲ شرکت بزرگ دولتی ایران و پشتیبانی امور دام  کشور، ضروری است ظرفیت انبارش این بندر ارتقاء یابد.

وی با تأکید بر ضرورت افزایش فضاهای نگهداری موقت کالاهای صادراتی و وارداتی در بندر چابهار و استاندارسازی انبارهای موجود ادامه داد: در این راستا ۲ انبار چند منظوره ۹ هزار متری و یک انبار چند منظوره ۱۲ هزار متری به منظور افزایش ظرفیت انبارش بندر شهید بهشتی بازسازی می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اعتبار کل مصوب برای اجرای این پروژه را ۵۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این اعتبار از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی تامین و هزینه می شود.

به گفته آقایی، پروژه بازسازی انبار چند منظوره در مرحله آگهی مناقصه قرار دارد و تا یک ماه آینده پیمانکار آن مشخص و فرایند بازسازی آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: ۲ انبار چند منظوره نگهداری کالا به روش B.O.T با سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز با هدف افزایش ظرفیت بندر در پذیرش کالاهاسی اساسی مورد نیاز کشور و تسهیل فرآیند نگهداری کالاهای وارداتی و صادراتی در این بندر استراتژیک در دست ساخت است.