شناسهٔ خبر: 77276 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان:

راه‌های مواصلاتی به بندر چابهار باز است/ سیل هیچ خسارتی به کالاها و تجهیزات بنادر چابهار وارد نکرده/ جریان ورود و خروج کالا به بندر چابهار مطلوب است

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده پیش از ورود سامانه بارشی و روانه شدن سیل اقدامات لازم در بنادر چابهار جهت جلوگیری از خسارت انجام شد.

بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص سیل در این استان و تدابیر اندیشیده شده در بندر چابهار اظهار داشت: در همان زمان که سامانه بارشی به سمت استان سیستان و بلوچستان حرکت کرد، تدابیر ویژه ای برای حفظ کالاها، شناورها و موضوعات بندری مربوط به اداره کل انجام شد.

وی ادامه داد: در همین خصوص به کل سواحل اعلام خطری جدی داده شد و به این شکل تمام گروه‌های امداد و نجات ما آماده بودند. به همین خاطر روز جمعه کمیته بحران بندر تا صبح حضور داشت و عملا از هرگونه خسارت به کالاهای مردم از جمله پراکندگی شناورها جلوگیری به عمل آمد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متعاقب این اقدامات بعد از روان شدن سیلاب و ایجاد خسارت در شهرها و روستاهای اطراف، اداره کل اقدام به ارسال تعدادی تجهیزات کرد. این تجهیزات در بارگیری و ارسال محموله های مختلف از جمله قایق بود که به روستاهای اطراف ارسال شد.

وی ادامه داد: در روزهای بعدی بعد از فروکش کردن آب یکسری تجهیزات دیگر به شکل گروهی آماده شد که به شهرها و روستاهای هدف اعزام شد تا به این شکل مسیر جریان آب هدایت و جاده و راه‌های دسترسی باز شود.

وی تصریح کرد: چندین دستگاه لودر، بولدوزر، تریلر و یک دستگاه کمرشکن در این زمینه اعزام شدند و تدابیری نیز در ادامه باز کردن راه ها به خصوص در روستاها اتخاذ شد.

آقایی ادامه داد: همچنین اکیپ های درمانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان آماده شدند و امروز اولین اکیپ به عنوان بیمارستان صحرایی اقدام به فعالیت در مناطق سیل زده کرد.

وی افزود: علاوه بر کمک های انسان دوستانه مجموعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان که در بحث ارسال مواد غذایی بود، به شرکت های همکار با این اداره اطلاع رسانی شد تا در صورت تمایل به کمک، هرچه سریع تر آن را جمع بندی کرده تا نسبت به ارسال آن اقدام شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: بدون شک در روزهای آینده آب فروکش می کند و اقدامات دیگری انجام در دستور کار قرار می‌گیرد.  

وی در پاسخ به این سوال که آیا تردد در محورهای مواصلاتی بندر چابهار با مشکلی مواجه نشده است، گفت: خوشبختانه کالا به نحو مطلوبی در چابهار جریان دارد و خوشبختانه طی ۲ روز اخیر بار از بندر بدون مشکل خارج شده است. هیچ مشکلی در راه های مواصلاتی استان به بندر وجود ندارد چرا که بیشترین مشکل همان طور که گفته شد در حوزه راه های روستایی و فرعی است که در جریان سیلاب قرار گرفتند.