شناسهٔ خبر: 77567 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نوبخت در بازدید از آزادراه تهران‌ - شمال خبر داد

افتتاح منطقه یک آزادراه تهران_شمال در دهه فجر/ بخشی از منطقه ۲ تا اوایل ۱۴۰۰ آماده بهره برداری می‌شود/ تخصیص ۱۸۰۰ میلیارد تومان به ۱۷۵۰۰ واحد‌های خسارت دیده در سیل

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افتتاح منطقه یک آزادراه تهران_شمال در دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت: به رغم مشکلاتی که دشمن برای توقف اقتصاد کشور ایجاد کرده اما تمام پروژه‌ها زنده و در حال اجرا هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از منطقه یک آزادراه تهران_شمال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بازدید خردادماه از این پروژه اعلام شد که آمادگی بهره برداری در سال جاری را دارد.

وی افزود: به رغم سختی ها و مشکلاتی که دشمن برای ما ایجاد کرده، اما پروژه ها جاری و سرعت توسعه آنها قابل قبول است.

نوبخت بیان داشت: در دهه فجر منطقه یک آزادراه تهران_شمال به بهره برداری می رسد و تلاش می شود، بخشی از منطقه ۲ نیز تا اوایل سال ۱۴۰۰ آماده بهره برداری شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور یادآور شد: منطقه يك آزادراه تهران_شمال به طول ۳۲ کیلومتر که ۱۷ کیلومتر آن را پل و تونل تشکیل می دهد، باعث کاهش ۱.۵ تا ۲ ساعته زمان سفر می شود.

وی اظهار داشت: با همت وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان عمده اقدامات و پیشرفت پروژه منطقه ۱ آزادراه تهران_شمال در ۶ سال گذشته انجام شده است و ارزش ریالی روز آن بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

نوبخت از دستور پرداخت ۸۵ میلیارد تومان برای عملیات عمرانی اتصال قطعه ۳ به ۴ آزادراه تهران_شمال خبر داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور یادآور شد: برای ۱۷۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده در سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان ۱۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و منابع مالی در نظر گرفته شده است.