شناسهٔ خبر: 77726 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۱۰ ماهه سال جاری در استان سمنان؛

۷۱۲۵۰ تخلف توسط سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور ثبت شد

999.jpeg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از ثبت ۷۱۲۵۰ تخلف توسط سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور طی ده ماهه سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان، احسان منصورکیایی افزود:طی ده ماه سالجاری  ۷۱۲۵۰ تخلف توسط سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور استان ثبت شده و جهت اعمال قانون به پلیس ارسال گردید.

وی با اشاره به اینکه کنترل عبور و مرور در محورهای مواصلاتی استان با استفاده از سیستم های هوشمند ITS از اولویت های اصلی این اداره کل است، افزود: در حال حاضر ۵۶ دستگاه تردد شمار ، ۵۹  سامانه ثبت تخلف و ۲۲ دستگاه دوربین  نظارتی در محورهای مواصلاتی استان فعال هستند و دریافت اطلاعات برخط تردد و مدیریت ترافیک در محورهای مواصلاتی استان توسط این سیستم ها انجام می گیرد.

منصورکیایی افزود: براساس آمارهای احصا شده توسط سامانه های ترددشماری در طی این مدت، سرعت متوسط ثبت شده در محورهای مواصلاتی استان ۸۸ کیلومتر بر ساعت بوده و همچنین درصد وسایل نقلیه با تخلف سرعت غیرمجاز ۱۲ درصد بوده است.   

وی با اشاره به اینکه رعايت فاصله طولی با ساير وسائل نقليه از الزامات ایمنی در رانندگی است، افزود: ۱۰درصد تخلفات ثبت شده توسط سامانه های ترددشماری در ۱۰ماهه سالجاری مربوط به فاصله طولی غیرمجاز بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در پایان افزود: رانندگان خودروها در سفر، رعایت مقررات و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز را مهمترین اصل بدانند تا زمینه کاهش تصادفات جاده ای در استان فراهم شود.