شناسهٔ خبر: 7796 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

حمایت از میراث اجتماعی در نقد بنا و فضای شهری اهمیت دارد/ وظیفه دولت اعتلا و افزایش تسهیلات شهروندی است

وزیر در اختتامیه نمایشگاه عکس و کارتون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حمایت از میراث اجتماعی در نقد بنا و فضای شهری اهمیت دارد گفت: خردی که در هنر تجلی پیدا کند جاودانه می‌شود وگرنه قیل و قال‌های مدرسه هیچگاه نمی‌تواند به سبک زندگی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اختتامیه نقد بنا و فضای شهری ۹ خرداد با سخنان عباس آخوندی و تاکید وی بر مسئول بودن شهروندان در حالی به کار خود خاتمه بخشید که بار دیگر اندیشه ایران‌‌شهر از سوی این مقام وزارت مورد تاکید قرار گرفت.

در اختتامیه نمایشگاه نقد بنا و فضای شهری وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: شهرهای ما در حال حاضر شهرهای آشوب زده‌ای هستند، شهرهایی که بدقواره رشد کرده و به شهروندان خود سیلی می‌زند.

عباس آخوندی با تاکید بر ایجاد فضای گفتگو، مشارکت همگانی و مردمی را در تحقق فضای شهری مناسب موثر خواند و افزود: بطور حتم وظیفه دولت اعتلا و افزایش تسهیلات شهروندی و زندگی است و در این بین اراده مردمی نیز تاثیرگذار است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت حس تعلق محله ای و مشارکت مردمی به حرکت از دالان هنر تاکید کرد و گفت: خردی که در هنر تجلی پیدا کند جاودانه می شود وگرنه قیل و قال‌های مدرسه هیچگاه نمی‌تواند به سبک زندگی تبدیل شود. باید این توانایی را داشته باشیم که در کنار خوبی‌ها به تضادها و کاستی‌ها نیز نگاهی داشته باشیم.

آخوندی که پیش‌تر نیز بر اندیشه ایران‌شهر و بازخوانی آن تاکید کرده بود در ادامه گفت: زمانیکه راجع به زندگی ایرانی و سبک‌های آن سخن می‌گوییم به خرد توجه داریم. در نقد بنا و فضای شهری حمایت از میراث اجتماعی است که اهمیت دارد و در حال حاضر شهرهای ما توسط رژیم قدرت لگدمال شده‌اند که این رژیم قدرت همانا سوداگران شهری هستند.

وی به نقش هنرمندان در بازآفرینی شهرها اشاره کرد و گفت: تنها یک ایران برای زندگی داریم و باید در جهت پیرایش آن دست به دست هم بدهیم.

در اختتامیه نمایشگاه نقد بنا و فضای شهری پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی نیز سخنرانی کرد و گفت: وضعیت کیفیت زندگی شهری وضعیتی نامناسب است، با نگاهی به دو دهه پیش شهرها این تفاوت درک می شود. طبیعی است اگر با همین آهنگ حرکت کنیم شرایط دشوارتر می شود.

معاون معماری و شهرسازی ادامه داد: پیش تر در جشنواره هایی با موضوع مسکن نیز این موضوع را تجربه کردیم و هدف ما از اجرای این برنامه ها ایجاد فضایی برای تعامل و یافتن راه کار است.

در مراسم اختتامیه نقد بنا و فضای شهری از حامیان این نمایشگاه، تمامی زیر مجموعه های مسکن و معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی تجلیل به عمل آمد. همچنین سازمان زیباسازی شهرداری تهران، فرهنگسرای اندیشه و داوران از جمله افرادی بودند که مورد تجلیل قرار گرفتند. در پایان از برگزیدگان در بخش های عکس و کاریکاتور تجلیل شد. /

نظر شما