شناسهٔ خبر: 77986 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اعلام کرد

ایجاد زیرساخت های ارتباطی بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری از طریق فیبر نوری/ یکپارچه سازی سیستم های حفاظتی بندر چابهار

آغاز فعالیت مکنده های غلات بندر شهیدبهشتی با حضور وزیر راه و شهرسازی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: زیرساخت های ارتباطی همسان و اتصال دو بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری از طریق فیبر نوری ایجاد می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی درباره ایجاد زیرساخت های ارتباطی بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری از طریق فیبر نوری، اظهارداشت: پروژه  اتصال بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری از طریق فیبر نوری با هدف یکپارچه سازی و ارتقای سیستم های حفاظتی این بندر اجرایی شد.

وی اتصال انواع شبکه های محوطه ها و اماکن بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری شامل اینترانت، اعلان و اطفای حریق وVHF، یکپارچه سازی مراکز تلفن، اتصال درمانگاه کوی مسکونی بندر به شبکه داخلی و کاهش هزینه های ارتباطی را از دیگر اهداف اجرای این پروژه اعلام کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اخذ مجوزهای قانونی به منظور اجرای این پروژه اظهار کرد: احداث و اجرای زیرساخت های ارتباطی در قالب حفاری، لوله گذاری و همچنین اجرای بستر فیبر نوری بین دو بندر و کوی مسکونی بخشی از فعالیت های صورت پذیرفته در این پروژه است.

آقایی با اشاره به برخورداری بزرگترین بندر اقیانوسی کشور از زیرساخت های مناسب بندری و تجهیزات پیشرفته خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت منحصر بفرد بندر چابهار در منطقه، همگام با اجرای طرح توسعه بندر شهید بهشتی و رشد صادرات و واردات کالا از طریق این بندر، توسعه زیرساختی و ارتقا و به روز رسانی سیستم های ارتباطی این بندر استراتژیک نیز با شتاب در دست اجراست.