شناسهٔ خبر: 78310 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد

درخواست سازمان راهداری از مردم برای لغو سفرهای بیست و یکم و بیست و دوم/ پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی سفرها از ظهر بیست و دوم بهمن

بارش برف مدیر مرکز مدیریت راه‌های این سازمان از پیش‌بینی احتمال لغو سفر های هموطنان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۱ و ۲۲ بهمن به دلیل شرایط جوی موجود در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود سفرهای هموطنان از ظهر سه شنبه ۲۲ بهمن در محورهای ورودی و خروجی تهران با افزایش ۳۰ درصدی همراه باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، علی اکبر آشوری مدیر مرکز مدیریت راه‌های این سازمان از پیش‌بینی احتمال لغو سفر های هموطنان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۱ و ۲۲ بهمن به دلیل شرایط جوی موجود در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود سفرهای هموطنان از ظهر سه شنبه ۲۲ بهمن در محورهای ورودی و خروجی تهران با افزایش ۳۰ درصدی همراه باشد.

وی اوج تردد سفرهای رفت را روز دوشنبه ۲۱ بهمن از ساعت ۱۶ تا ۲۴ و روزسه‌شنبه ۲۲ بهمن از اوایل روز تا ظهر ذکر کرد و افزود: برآورد می‌شود اوج تردد سفرهای بازگشت مسافران نیز روز جمعه ۲۵ بهمن بین ساعات ۱۳ تا ۲۴ باشد.

 آشوری درخصوص استان‌هایی که دارای بیشترین تردد در تعطیلات پیش‌رو خواهند بود، خاطرنشان کرد: بیشترین ترددها در این مدت به ترتیب در استان های تهران، مازندران، البرز، گیلان، فارس و قم خواهد بود.

وی با اشاره به پیش‌بینی محورهای پرتردد در تعطیلات هفته سوم بهمن ۱۳۹۸ اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، روز دوشنبه ۲۱ بهمن محورهای تهران-کرج و کرج-قزوین از ساعت ۱۶ تا ۲۴، از محدوده کیلومتر ۲۵ تهران-کرج تا گلشهر، دارای ترافیک سنگین و راهبندان خواهد بود و شرایط جوی نامساعد این وضعیت را تشدید خواهد كرد، همچنین ازگلشهر تا محدوده کیلومتر ۲۵ تهران-کرج روز جمعه ۲۵ بهمن از ساعت ۱۵ تا ۲۴ ترافیک سنگین و در برخی ساعات با راهبندان همراه خواهد بود.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها گفت: رانندگان در محورکرج -چالوس درروز دوشنبه ۲۱ بهمن از ساعت ۱۴ تا ۲۲ وضعیت ترافیکی نیمه سنگین همراه با شرایط جوی نامساعد را تجربه خواهند کرد، همچنین برای محور چالوس-کرج درروز پنجشنبه ۲۴ بهمن بین ساعت ۱۳ تا ۲۴ و روز جمعه ۲۵ بهمن بین ساعات ۱۱ تا ۲۴ ترافیک سنگین پیش بینی می شود.

آشوری با اشاره به پیش‌بینی تردد و ترافیک در محور قزوین - رشت به ویژه مقطع لوشان تا رودبار گفت: روز دوشنبه ۲۱ بهمن در ساعات ۱۶ تا ۲۴ اوج ترافیک همراه با بارش برف را در این محور شاهد خواهیم بود و در محور رشت - قزوین به ویژه مقطع رودبار تا لوشان در روز جمعه ۲۵ بهمن ساعت ۱۰ تا ۲۱ ترافیکی سنگین جریان خواهد داشت.

 وی همچنین خاطرنشان کرد: محور فیروزکوه حدفاصل رودهن- دماوند روز دوشنبه ۲۱ بهمن در بازه زمانی ساعت ۱۶ تا ۲۲ دارای ترافیک نیمه‌سنگین و محور فیروزکوه حدفاصل دماوند- رودهن روز جمعه ۲۵ بهمن بین ساعات ۱۳ تا ۲۴ ترافیک سنگین حاکم خواهد بود.

آشوری از ترافیک نیمه سنگین همراه با بارش برف در محور هراز حدفاصل رودهن-آمل به‌ویژه مقطع امامزاده هاشم تا پلور در روز دوشنبه ۲۱ بهمن بین ساعات  ۱۶ تا ۲۴  خبر داد و گفت: روز پنجشنبه ۲۴ بهمن در محور هراز حدفاصل آمل- رودهن در ساعات ۱۲ تا ۱۹، ترافیک نیمه سنگین و روز جمعه ۲۵ بهمن بین ساعات ۱۱ تا ۲۴ ترافیک نیمه سنگین پیش‌بینی می‌شود.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها با توصیه به پرهیز از سفرهای غیرضروری هموطنان افزود: هموطنان برای مسیریابی و دریافت اطلاعات ترافیکی و جوی راه‌ها می‌توانند با سامانه‌های تلفنی و پیامكی ۱۴۱ تماس بگیرند و یا اطلاعات مورد نیاز خود را از اپلیكیشن و سایت ۱۴۱ دریافت كنند.