شناسهٔ خبر: 78410 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران اعلام کرد

نظارت بدون تعارف خواهد بود/ پیش‌بینی رشد سفرهای دریایی در دریای خزر در نوروز ۹۹ / نظارت شدید بر مجوز ایستگاه‌های قایقرانی و تفریحی

انزان پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: در استان ۸۵ ایستگاه قایقرانی و تفریحی فعال هستند که از اسفندماه نظارت‌ها و بازرسی‌ها آغاز و در صورت نداشتن شرایط و امکانات مجوز فعالیت به آن‌ها در نوروز ۹۹ داده نخواهد شد.

محمدتقی انزان‌پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص بحث گردشگری دریایی و برنامه های این اداره کل در آستانه نوروز ۹۹ اظهار داشت: در نوروز ۹۸ به واسطه توفان و سیلی که مازندران را همچون دیگر استان‌های کشور درگیر کرده بود، تنها این امکان فراهم شد که بتوانیم از ۸۵ ایستگاه موجود قایقرانی و تفریحی در دریای خزر از ۵۵ ایستگاه موجود استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برای نوروز سال آینده در سال ۱۳۹۹ برنامه‌ریزی‌ها انجام گرفته و از اسفندماه این ایستگاه‌ها مورد بازرسی قرار خواهند گرفت. مجوز فعالیت درخصوص این ۸۵ ایستگاه فعالی که در استان مازندران در حاشیه دریای خزر وجود دارد به ایستگاه‌هایی داده می‌شود که بتوانند شرایط و امکانات لازم را جهت دریافت مجوز داشته باشند.

وی افزود: این مجوزها با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و دیگر ارگان‌ها برای فعالیت این ایستگاه‌ها در ابتدای سال آینده داده خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با پیش‌بینی این‌که نظارت‌ها بدون تعارف خواهد بود و هر ایستگاهی که شرایط را نداشته باشد مجوز به آن داده نشده یا لغو می‌شود، گفت: در نوروز ۹۹ قاعدتا ۳۰ ایستگاهی که در ابتدای امسال نتوانستند فعالیت داشته باشند، مشکلی نخواهند داشت و فعال هستند که این مساله بعد از بررسی ها مشخص می شود. اما ایستگاه هایی که مشکل کاربری داشته باشند، مجوز آنها ناچارا لغو خواهد شد.

وی افزود: یا این همه خوشبختانه در حوزه سفرهای دریایی آمارها با افزایش همراه است. البته در نوروز ۹۸ سال به خاطر شرایط آب و هوایی این اتفاق نیفتاد، و آمارها کاهش را نشان داد. با توجه به پیش‌بینی‌ها این انتظار وجود دارد که در نوروز سال آینده هم شاهد رشد سفرها در استان مازندران باشیم.