شناسهٔ خبر: 78414 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان:

استان کرمان به ۱۷۵۰ کیلومتر شبکه بزرگراهی دیگر نیاز دارد / ۴۰۰ کیلومتر راه بزرگراهی در استان در حال ساخت است/ وجود ۳۰۰ پروژه راه روستایی در استان

علی حاجی زاده مدیرکل راه و شهرسازی کرمان مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: استان کرمان بیش از ۱۷۵۰ کیلومتر شبکه بزرگراهی دارد که طبق مطالعات همین میزان مورد نیاز استان است.

علی حاجی زاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص آخرین وضعیت پروژه‌های راه در این استان اظهار داشت: درخصوص وضعیت پروژه‌های راه در استان کرمان طی سال‌های گذشته چند قرارداد و امسال هم قراردادهای جدیدی منعقد شده که به صورت قطعه‌بندی بوده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال یک جاده ۸۰ کیلومتری در استان در سال گذشته کار آن آغاز شد که هم اکنون مابقی آن در حال پیگیری است.

وی افزود: در استان کرمان بیش از ۱۷۵۰ کیلومتر شبکه بزرگراهی ساخته شده و همین مقدار نیز مورد نیاز استان است. هم اکنون ۴۰۰ کیلومتر آن در دست ساخت است که امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیاز، در سال‌های آینده هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری رسیده و آماده استفاده مردم استان و هموطنان عزیزمان قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در ادامه با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی این استان تصریح کرد: بخش دیگری از وظایف استان در بحث شبکه راه‌های روستایی است. در این خصوص طبق مصوبه شورایعالی اداری کشور در طرح ابرار وظایف در بحث راه‌های روستایی تا پایان سال به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و در استان‌ها به ادارات کل راه و شهرسازی سپرده شد.

وی افزود: خوشبختانه در این زمینه ارتباط بسیار خوبی با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان داریم و کار شروع شده است. با تفاهمی که انجام شده بخشی از این پروژه‌ها به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان منتقل شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۳۰۰ پروژه راه روستایی در استان وجود دارد که باقی‌مانده آن‌ها طبق دستورالعمل مقام عالی وزارت در حال پیگیری است که تا پایان سال به انجام برسد.

علی حاجی‌زاده در پاسخ به این سوال که ۴۰۰ کیلومتر راه بزرگراهی در حال ساخت در استان کرمان در چه زمانی به پایان خواهد رسید، گفت: قراردادهای این ۴۰۰ کیلومتر راه بزرگراهی تا دو سال آینده است که شرط اتمام آن‌ها تامین اعتبار است تا به بهره‌برداری برسند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۵۰ کیلومتر راه آماده آسفالت است که عملیات آماده‌سازی و روسازی آن انجام شده که در صورت تامین قیر و منابع مالی مورد کار با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت. امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده و تامین منابع و قیر مورد نیاز تا پایان سال بتوانیم بخش کوچکی از این مسیر که حدود ۲۰ کیلومتر است را به شبکه راه اصلی در شبکه بزرگراهی اضافه کنیم.