شناسهٔ خبر: 78575 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی با شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی:

امروز شاهد حضور معنادار مردم ایران پای صندوق‌های رای بودیم/ مجلس و انتخابات آن از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است/ مردم ما با رای دادن نشان دادند که هستند و در تعیین سرنوشت‌شان نقش دارند

وزیر در جمع وزیر راه و شهرسازی در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در پای صندوق رای با اشاره به حضور مردم، گفت: امروز مردم ما نشان دادند که هستند و در تعیین سرنوشت خودشان نقش دارند چرا که مجلس شورای اسلامی و انتخابات آن دستاورد بزرگ انقلاب است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز ۲ اسفندماه ۱۳۹۸ همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در پای صندوق رای گیری با اشاره به اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانونی است که براساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت تصویب و تدوین شده، اظهار داشت: این موضوعی مهم و یک نگاه ویژه است که باید در درون تک‌تک افراد جامعه نهادینه شده و باور داشته باشیم که انقلاب اسلامی، انقلابی است که براساس آموزه‌های قرآن و هدایت الهی در این کشور به وقوع پیوسته است.  

وی ادامه داد: این مساله‌ای بااهمیت و اساسی است که دشمن ما آن را درک نکرده و به همین خاطر همواره توطئه‌ و فتنه‌های متفاوت را طراحی می‌کند تا باعث توقف جاری شدن کلمه «حق» در ایرانی اسلامی شود.

وی تصریح کرد: سلطه‌ستیزی خاص خداوند متعال است و بر مبارزه با سلطه تاکید دارد. تمام دعوای آمریکا و دیگر دشمنان انقلاب با جمهوری اسلامی به خاطر مبانی آن است که به صراحت آن را اعلام می‌کند. بنابراین راه انقلاب اسلامی و مردم ایران مشخص است و حضور مردم در صحنه‌های مختلف همچون بودن در پای صندوق‌های رای نشان از دین‌باوری‌ بوده که به منافع ملی و کشورشان اهمیت می‌دهند.  

وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان داشت: به همین جهت مردم با حضور در انتخابات و داشتن یک انتخاب اصلح از میان گزینه‌های پاکدامن، صالح و تاثیرگذار، طرح‌ریزی توسعه کشور را شکل می‌دهند تا از طریق انتخاب‌شان راه انقلاب، قرآن و اهل بیت ادامه یابد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به حضور پرشور مردم از همان ساعات آغازین باز شدن صندوق‌های رای‌گیری اظهار داشت: خدا را شکر از ابتدای صبح که از چندین حوزه رای‌گیری بازدید داشتیم شاهد حضور پرشور و بسیار معنادار مردم بوده‌ایم و باید درود گفت به شرف مردم کشورمان که از همان ساعات ابتدایی نشان دادند که پشت نظام و انقلاب خودشان هستند.

وی افزود: روز انتخابات، یوم الله است چرا که دشمن تحریم انتخابات را دنبال کرده و در تبلیغات فضای مجازی این مساله کاملا مشخص بود. مردم ما با رای دادن نشان دادند که هستند و در تعیین سرنوشت خودشان حضور پیدا می کنند. این موضوعی است که خداوند از انسان خواسته تا در تعیین سرنوشت خود دخالت داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان این‌که مجلس شورای اسلامی و انتخابات آن دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی و انتخابات آن به عنوان یک دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی بوده که خون شهدا این فرصت را برای ما میسر کرده است.

وی افزود: در کمتر جایی در دنیا شاهد هستیم که رای مردم به این میزان در سرنوشت‌شان تاثیر مستقیم داشته باشد و به همین دلیل است که باید رای دادن را در زمره عبادت دانست و امیدواریم تا ساعت‌های پایانی انتخابات شاهد حضور پرشور مردم باشیم تا چشم دشمنان ایران و انقلاب کور شود.

محمد اسلامی در ادامه با بیان مفهوم مشارکت ملی و سیاسی تصریح کرد: مشارکت سیاسی و مشارکت ملی، معنا و مفهوم خاصی در ادبیات سیاسی دارد و توجه داشتن به سرنوشت فردی و اجتماعی است. مشارکت سیاسی یعنی شما در تعیین حکومت، ارکان، رویکردها و خط مشی‌هایی که جریان سازی دارند، نقش ایفا می‌کنید که انتخابات از جمله آن به شمار می‌آید.

وی افزود: در مفهوم مشارکت ملی مردم در پیشبرد امور گوناگون در کشور نقش دارند که حضور مردم یکی از جلوه‌های آن به شمار می‌آید و در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دیگر مناسبت‌ها هرساله شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: به همین خاطر امروز مردم کشورمان پای صندوق‌های رای رفتند تا با انتخاب نمایندگان مورد نظر خود، یک مجلس پیشرو و انقلابی را تعیین کنند تا از انقلاب درک و قرائت درستی داشته باشد. به این شکل است که مردم با این مشارکت نشان دادند مسیری که ولی امر مسلمین طراحی و هدایت کردند را درک و با حضورشان در جریان مقصدی که کشور حرکت می‌کند، قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: نظام ما یک نظام پیرو و الگوبردار از هیچ نظام‌ رایجی نیست که اغلب‌شان شکست خورده‌ و انسان‌ها در آن جایگاه تعیین کننده ندارند. نظام انقلاب اسلامی یک کار نو و متفاوت بود که آن را در عصر معاصر امام راحل‌مان (ره) پایه‌گذاری کردند.

وی افزود: باید این مشارکت سیاسی با نگاهی که مدینه فاضله انقلاب اسلامی دنبال می‌کند، همراه شده و نباید این تفکر وجود داشته باشد که اتفاقات و دستاوردی‌های به دست آمده مسائلی ساده و دم‌دستی بوده‌اند. به این شکل است که با اعتقاد و همبستگی کشور را در مسیر پیشرفت و سعادت ملت حرکت خواهیم داد.

 وی تصریح کرد: انقلاب ما سربلندی و عزت ملی را در کنار آبادانی کشور دنبال می‌کند. جمهوری‌اسلامی زائیده انقلاب اسلامی است که تفکر آن آبادانی کشور را هدف قرار داده است. بدون شک با حرکت متوازن عدالت و توسعه آثار آن را روی تک‌تک افراد جامعه و مناطق مختلف کشور شاهد خواهیم بود و مردم کشورمان می‌توانند از آن منتفع شوند. شرط آن نیز همان‌طور که گفته شد مشارکت همه جانبه‌ها در همه صحنه‌ها از جمله انتخابات است تا خلاقیت حداکثری یک کشور پویا را شاهد باشیم و آیندگان از آن بهره ببرند.