شناسهٔ خبر: 78651 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

تعامل بندر و گمرک چابهار شرط تسریع و تسهیل واردات و صادرات کالا/ اولویت بندر و گمرک چابهار تأمین نیازمندی‌های کشور با کمترین هزینه و زمان

چابهار مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با بهره برداری از فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی مشوق‌هایی در دو حوزه تعرفه‌ای و غیر تعرفه‌ای برای صاحبان کالا در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی در نشست مشترک با مدیرکل گمرک چابهار، اظهار کرد: با بهره برداری از فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی و با هدف حضور بیش از پیش صاحبان کالا، مشوق هایی در دو حوزه تعرفه ای و غیر تعرفه ای در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، با اقدام های انجام شده و همچنین ورود بخشی از کالاهای اساسی مورد نیاز استان های شرقی کشور توسط دو شرکت بزرگ دولتی از طریق بندر چابهار، شاهد رشد چشمگیر عملیات تخلیه و بارگیری در این بندر هستیم.

وی با بیان این که به واسطه وجود تجهیزات مدرن در بندر شهید بهشتی، بارگیری و خروج کالا از این بندر به سمت مقاصد مصرف به روزانه حدود ۴۰۰ کامیون رسیده است، ادامه داد: تشریک مساعی کلیه دستگاه ها جهت تسریع و کاهش فرآیندهای خروج کالا از بندر به منظور کاهش قیمت تمام شده کالا به عنوان یکی از اولویت های این اداره کل است.

آقایی افزود: به طور قطع با تعامل و همکاری بیش از پیش دو اداره کل بنادر و دریانوردی و گمرک روند ورود و خروج کالا از طریق بنادر چابهار تسریع و تسهیل می شود.

اولویت تامین نیازمندی های کشور

قربان کریمی؛ مدیرکل گمرک چابهار نیز در این نشست، گفت: تسریع و تسهیل در روند ترخیص، صادرات و واردات کالا یکی از اهداف اصلی گمرک چابهار است.
وی تامین نیازمندی های کشور در کمترین زمان و پایین ترین هزینه را از دیگر اهداف اعلام و خاطرنشان کرد:  همه تلاش ها بر این است که در راستای ترخیص کالا و مبارزه با قاچاق و تخلفات گمرکی با تقویت حس همکاری گام های مثبتی در راستای تحقق این اهداف برداشته شود.