شناسهٔ خبر: 78689 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مهمترین اقدامات شرکت راه آهن درمقابله با ویروس کرونا در خطوط ریلی کشور

ساختمان راه آهن قبل از انتشار ویروس کرونا، با تشکیل مدیریت بحران اقدامات احتیاطی در راه‌آهن آغاز شده بود و از اواخر هفته گذشته با انتشار گزارش وجود ویروس کرونا در برخی از استان ها، شرکت راه آهن نیز به طور جدی اقدامات احتیاطی برای مقابله با تکثیر و انتشار این ویروس خطرناک را در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با تشکیل کمیته پیشگیری از ویروس کرونا، ضدعفونی کردن اماکن و ایستگاه‌های ریلی و برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مورد نیاز، از مهم‌ترین اقدامات شرکت راه‌آهن در مقابله با ویروس کرونا در چند روز گذشته در شبکه ریلی کشور بوده است.

تهیه و پخش بنر، بروشور، استند، فیلم و کلیپ های آموزشی در برخی از ایستگاه های پرتردد راه آهن و در داخل قطارهای مسافری در ابتدای سیر و در طول مسیر، از اهم راه های مقابله با ویروس کرونا در شبکه ریلی کشور است.

ضد عفونی کردن مستمر اماکن، ابینه و تجهیزات ایستگاهی و ضدعفونی کردن مستمر قطارهای مسافری و توزیع ژل ضدعفونی کننده در قطارها و ادارات کل مناطق ریلی و برگزاری کارگاه آموزشی مقابله با ویروس کرونا در ستاد مرکزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از دیگر اقدامات مهم شرکت راه آهن در این زمینه است.

توزیع بیش از ۲۵ هزار ماسک به مسافران و استقرار گروه های اورژانسی در برخی از ایستگاه های ریلی و ابلاغ دستورالعمل مراقبت تشخیص درمان و ارائه خدمات بالینی و انتقال بیماران مشکوک به مراکز درمانی و همکاری مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیگر اقدامات شرکت راه آهن برای مقابله با این ویروس است.

ابلاغ دستورالعمل ضرورت همکاری با واحدهای اورژانس مستقر در ایستگاه های راه آهن تهران، مشهد و تبریز و انجام هماهنگی لازم با سازمان های بین المللی از جملهUIC (اتحادیه بین المللی راه آهن ها) و یونسکاپ (یکی از واحدهای وابسته به سازمان ملل متحد که وظیفه هماهنگی کاهش مخاطرات طبیعی در آسیا را عهده دار است) جهت بررسی راه های مقابله با ویروس کرونا در ساختمان های اداری و اماکن مورد نظر از دیگر این اقدامات در راه آهن است.